Egyetemi EMC tárolórendszer Icon-segítséggel
"A Szent István Egyetemen az utóbbi két évben egyre nagyobb probléma lett az egyes szerverek, illetőleg az azokon futó szolgáltatások megfelelő skálázhatósága, menedzselhetősége" - mondta Ritter Dávid informatikai igazgató. "A szolgáltatások számának növekedése és a felhasználók igényei egyre komplikáltabb feladat elé állítottak bennünket: mind nehezebbé vált megfelelő teljesítményű, magas rendelkezésre állású szolgáltatásokat fenntartani. További gondot jelentett, hogy a tárhely sosem volt elegendő, a bővítés pedig költséges, és a hibatűrő működést lehetővé tevő belső RAID vezérlők teljesítménye is kívánnivalót hagyott maga után. Ezért döntöttünk egy megfelelően skálázható, robosztus adattárolási megoldás mellett".
"Az ügyfelünk igényeihez a legjobban az EMC cég CX700-as eszközcsaládja igazodott, mert egyrészt a legheterogénebb környezetekben is kimagasló a teljesítménye, másrészt használatával megszűnt az intézmény számára kedvezőtlen, tárhely arányos licencelési politika" - hangsúlyozta Tamás Levente, az Icon Storage csoportjának vezetője.
A tárolórendszer bevezetése után szerverkonszolidációt is tervez az egyetem. Jelenleg az adattároló a központi fájl- és webszerverek, valamint a kutatási célú, 64 processzoros szuperszámítógép háttértárolójaként működik, de fokozatosan áthelyezik rá az összes tárhely igényes szolgáltatást (pl. központi könyvtári adatbázis, levelezés, tanulmányi és a gazdasági rendszer).
Kapcsolódó cikkek
- Van-e elég energiája zöldnek lenni?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Új ügyvezető az EMC Magyarországnál
- Globális kutatóhálózatot indított az EMC
- Megjelent az EMC e-mail és fájlrendszer-archiválási szoftverének legfrissebb változata
- Új vállalatokkal bővült a BSA tagsága
- Hálózatfelügyeleti technológiák: Microsoft-EMC együttműködés
- Fujitsu Siemens-EMC: tovább bővítik szövetségüket
- EMC: új megoldások Microsoft SQL Serverhez
- 86 díjat zsebelt be az EMC 2006-ban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.