A Hitachi nyeresége a felével csökkent
MTI Sajtóadatbank, 2005. február 3. 09:30
A legszélesebb spektrumú japán elektronikai vállalat, a Hitachi Ltd. 34,37 milliárd jenes üzemi eredményt jelentett szerdán az üzleti éve decemberrel zárult harmadik negyedéről, 46 százalékkal kevesebbet az egy évvel azelőtti 63,27 milliárdnál.
Az adózott eredmény ennek ellenére több mint megtízszereződött, 26,64 milliárd jenre az egy évvel korábbi 2,52 milliárdhoz képest, de csupán annak az egyszeri tételnek köszönhetően, amely a NEC Corporationnel közös Elpida Memory Inc. lapkagyártó novemberi tőzsdei eladásából származott.
Az üzemi eredmény csökkenését a digitális cikkek túltermelése okozta piaci áreséssel magyarázták. A forgalom mindazonáltal 4 százalékkal, 2,124 milliárd jenre nőtt a harmadik üzleti negyedévben az egy évvel azelőttihez képest.
Az üzleti év első kilenc hónapjában a csoportszintű adózott eredmény 67,8 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 7,9 milliárdhoz képest, az üzemi eredmény 161,7 milliárd jenre
emelkedett 83,51 milliárdhoz képest, a forgalom 6,454 billió jenre gyarapodott 6,088 billióhoz képest.
A Hitachinál szerdán 13 százalékkal 260 milliárd jenre (2,51 milliárd dollár) csökkentették az egész üzleti év üzemi eredményére szóló vállalati előrejelzést. Korábban a Sony és a Toshiba is csökkentette előrejelzéseit.
Az üzemi eredmény csökkenését a digitális cikkek túltermelése okozta piaci áreséssel magyarázták. A forgalom mindazonáltal 4 százalékkal, 2,124 milliárd jenre nőtt a harmadik üzleti negyedévben az egy évvel azelőttihez képest.
Az üzleti év első kilenc hónapjában a csoportszintű adózott eredmény 67,8 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 7,9 milliárdhoz képest, az üzemi eredmény 161,7 milliárd jenre
emelkedett 83,51 milliárdhoz képest, a forgalom 6,454 billió jenre gyarapodott 6,088 billióhoz képest.
A Hitachinál szerdán 13 százalékkal 260 milliárd jenre (2,51 milliárd dollár) csökkentették az egész üzleti év üzemi eredményére szóló vállalati előrejelzést. Korábban a Sony és a Toshiba is csökkentette előrejelzéseit.
Kulcsszavak: Hitachi
Kapcsolódó cikkek
- Összefogás után per: az LG beperelte a Hitachit
- Egymás plazma paneljeit kínálja a Matsushita és a Hitachi
- 200 gigás Blu-ray lemez
- Három új Hitachi merevlemezes meghajtó
- "Blu-ray kamkorder" a CES-en
- Terabyte-os PC meghajtó a Hitachitól
- 800 x 480 képpontos Hitachi mobilkijelző
- Hitachi pengeszerverek Xeon és Itanium 2 processzorokkal
- Hitachi első félév: tovább csökkent a profit
- Új, nagy kapacitású 3,5 hüvelykes Hitachi merevlemezes meghajtók
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27