Szóljon be az internetnek!
Hétfőn indul Magyarország legnagyobb online média kutatása
"Itt az alkalom, hogy véleményével minden internetező segítse kedvenc portálját!" - emelte ki Klenovszki János, az NRC ügyvezetője. "Az interneten a legtöbb tartalomhoz ingyenesen jutunk hozzá, a portálok hirdetési bevételeikből élnek meg. Ezek elosztásában nagy szerepe van a VMR-nek, mivel a hirdetők a kutatási adatokra támaszkodva döntik el, milyen felületeken fogják elkölteni az online hirdetésekre szánt büdzséjüket. Arra is rákérdezünk, hogy az internetezők mely marketingeszközöket - például melyik bannereket - preferálják, így a VMR az internet arculatát is alakítja."
A Visitor Media Research kérdőíve több mint 300 honlapon fut egyszerre, és a válaszadás során - mely körülbelül 30-35 percet vesz igénybe - mintegy 90 portálról, online médiumról mondhatnak véleményt az internetezők.
A VMR 2005 kutatás háttere
A VMR 2005 online látogatói médiakutatás adatfelvétele legalább 300 mintavételi ponton indul el 2005. februárjának 7-én. Az alapsokaságot a hazai, hetente legalább egyszer internetezők képezik, míg a célcsoport a közel 90 vizsgált honlap és portál látogatóiból kerül ki. Az online kérdőíves felmérésben - az elmúlt évek tapasztalataira alapozva - minimum 10 000 fő vesz rész.
A mintavételt három alappilléren nyugszik. A kutatásban részt vevő honlapokon elhelyezett banner reklámok segítségével véletlen mintavételt alkalmaznak a kutatócégek - ez teszi ki a minta kb. 30%-át. Az NRC NetPanel.hu rendszeres internetezői (40%) adják a második-, míg az egyes honlapok regisztrált felhasználóinak véletlenszerű kiválasztásán alapuló adatbázisa (30%) adja a harmadik bázist.
Az adatfelvételt követően ellenőrzés, illetve adattisztítás következik - azok a válaszadók, akik nem töltötték ki a kérdőív legalább 80%-át vagy nem válaszoltak az alapdemográfiai kérdésekre, kikerülnek az adatbázisból. Telefonos és e-mailes módszerrel a kérdőívek 10%-kát, továbbá a teljes adatbázist logikailag és tartalmilag is ellenőrzik, ezt követően törlésre kerülnek a mintavételből adódó torzítások. Az ellenőrzött és tisztított adatbázis a TNS legfrissebb InterBus adatbázisából származó hazai gyakori (hetente legalább egyszer) internetezők adatai alapján kerül súlyozásra (nem, kor, település típusa, internetezési helye alapján).
Kapcsolódó cikkek
- 68000 fős az NRC piackutatási panelje
- tarGet now! – Megfizethető célcsoportkutatás az NRC-től
- Mi a vágya a mobilvásárlónak?
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Tíz közül két európai háztartásban található nagy képernyős tévékészülék
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A dekóder és a modem után a Skype a legismertebb
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- Átfogó piackutatás a magyarországi infokommunikációs szállítói piacról
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.