Európa lakossági bankjainak harmada nem képes stratégiai céljainak elérésére
Az informatikai rendszerek létfontosságúak a versenyképesség szempontjából. Meglepő módon a felmérésben szereplő bankok egyharmada nem képes stratégiai céljai elérésére jelenlegi informatikai rendszereik gyengesége miatt. Ugyanakkor a következő három évben informatikai rendszereik fejlesztését tervezik a stratégiai versenyelőny megszerzése érdekében.
A növekedési stratégia hasznot eredményez. A felmérésben szereplő bankok közel 90%-a a bevétel-növelési stratégiákat részesíti előnyben a költségcsökkentés helyett. A kezdeményezések között első helyen szerepel a keresztértékesítés és új ügyfelek szerzése.
Nagyobb üzleti intelligencia befolyással van az ügyfélkezelés sikerére. Továbbra is az ügyféladatok tervezése, rendelkezésre állása és elemzése jelenti a legnagyobb kihívást, míg az üzleti információszerzés és ellenőrzés négyszeres növekedést jelentenek a bank jelenlegi és elvárt képességei között.
A bankok gyorsítani akarják a reakcióidejüket. A bankok a megfelelő ügyfél megfelelő időben történő megkeresésére fognak összpontosítani, az automatizálás segítségével pedig jelentős előrelépéseket terveznek a működés területén.
A lakossági bankokról szóló, 2003-ban készült első tanulmány hatására az EFMA csatlakozott a Mannheimi Egyetem és az SAP legújabb kezdeményezéséhez, melynek célja az iparági kihívások, trendek és követelmények azonosítása.
„Nagyon tetszik nekem ebben a tanulmányban, hogy a bankárokat kérdeztük meg arról, hogy mennyire tudják betartani ígéreteiket. Őszintén szólva, az eredmény nem túl bíztató" - nyilatkozta Karel De Boeck, a Fortis Bank vezérigazgatója, és az EFMA igazgatótanácsának elnöke. „A jelentés szerint az ügyfélközpontú működés elérése nem csupán elhatározás kérdése, és felveti a kérdést: Mit jelent az „ügyfélbank” kifejezés a bank képességei szempontjából?"
„Erőik és szakértelmük egyesítésével az SAP és az EFMA nagy horderejű tanulmányt készítettek, mely betekintést enged a lakossági bankszektor jelenlegi és jövőbeli állapotába" nyilatkozta Richard Lowrie, az SAP AG bankstratégiai üzletágának igazgatója. "Ennek segítségével az SAP jobban megértheti, hogy miként segítheti a bankokat a jelenlegi képességeik és stratégiai céljaik között álló akadályok legyőzésében. Az információk az SAP banki megoldások következő generációjának további újításaiban jelennek majd meg."
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- ABN AMRO: integrált számlakezelés SAP-val
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.