Malcolm Fry: ITIL megvalósítások rejtett buktatói
Az informatikai feladata ma világszerte az, hogy hozzájáruljon az üzlethez, szilárd, mozgékony és költséghatékony módon – magyarázza Fry. Sok szervezet még mindig egyszerűen megpróbál elfogadható színvonalú informatikai szolgáltatást és felhasználói támogatást próbál nyújtani, figyelmen kívül hagyva az üzleti szolgáltatás menedzsmentet (BSM - Business Service Management), azt a dinamikus eljárást, amellyel az informatikai az üzleti célok szolgálatába állítható. Ennek eredményeként sok vállalkozás informatikai részlege útmutatásért fordul az ITIL-hez, hogy a költségeket csökkentve hogyan tudja javítani a szolgáltatás minőségét, ahelyett, hogy saját maga dolgozná ki a folyamatokat és a gyakorlati megvalósításukat.
A Forrester Research elemzőcég előrejelzése szerint, míg 2004-ban a nagy szervezetek belső informatikai részlegeinek 13 százaléka alkalmazta az ITIL ajánlásait, 2006-ra az arányuk 40, 2008-ra pedig 80 százalékra nő. Az ITIL-t jó ideje támogató BMC Software úgy véli, az ITIL ajánlásait világszerte kvázi szabványként fogadják el és alkalmazzák az informatikai szolgáltatások területén.
Kapcsolódó cikkek
- Változik az üzemeltetési szoftverszállítók toplistája?
- Új BMC Software Advantage for Microsoft Windows Server szoftvercsomag
- A BMC Software megvásárolja az Open Network-ot
- BMC Software: új, menedzsment központú egységes partnerprogram
- A BMC Software két vezetője közreműködött a Larstan kiadó vállalatbiztonságról szóló új könyvében
- BMC Software-Consul: vizsgálati és ellenőrzési Identity Management megoldás
- BMC: PATROL Analytics a hamis rendszer-riasztások csökkentésére
- BMC: Hozzáférés egyetlen bejelentkezéssel valamennyi alkalmazáshoz
- A BMC Software elérte a kitűzött célokat
- Új vállalati menedzsment szoftver a BMC Software-től
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.