A német piacon terjeszkedne a ZTE kínai távközlési vállalat
A ZTE és más, hasonló kínai vállalatok, köztük a Huawei, már a távközlésben is megkezdték a külföldi piacok meghódítását. A 25 ezer alkalmazottat foglalkoztató ZTE tavaly több mint 4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított külföldön. Nagy kutatási és fejlesztési beruházásainak köszönhetően évente 35 százalékos növekedési ütemmel terjeszkedik. Olyan nagy nevek európai piacaira vetett szemet, mint a Nokia, a Siemens, az Ericsson és az Alcatel. Ling jó esélyt lát a sikerre. A ZTE egyike azon kevés vállalatoknak, amelyek az egész ágazatban kínálnak termékeket, a hálózati rendszerektől a kézi készülékekig.
A meghonosodott márkák 30-40 évre visszatekintő ügyfélkapcsolatait feloldani azonban nem lesz egyszerű feladat. Theo Kitz, a Merck Finck bankház távközlési piaci elemzője szerint nem kell különösebben erőteljes kihívással számolni a kínai cégek részéről, ha saját erőből kívánnak terjeszkedni. Ha azonban, a BenQ példáját követve, ismert európai márkát vásárolnak fel, mindjárt más lesz a helyzet. Egy másik lehetőség a dömpingáras piaci benyomulás, ami azonban "az egész ágazat kárára lenne".
Ling különösen fontosnak tekinti az európai piacot, mivel "itt születnek a technológia szabványok". Finck szerint "a technológiában és a gyártási költségek terén a kínaiak nagyon is versenyképesek."
Miután a ZTE sikerrel megvetette a lábát a németországi piacon, Ling nem tartja kizártnak kutatási-fejlesztési tevékenység telepítését sem. Részben a képzett munkaerő miatt, részben pedig azért, mert a fejlesztésnek eleve közvetlen piaci kapcsolatokat kell ápolnia. Jó belépő lehetne számára a német piacra a rendőrségi távközlési pályázat megnyerése.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Nyáron indul a negyedik cseh mobilszolgáltató, az U:fon
- Oroszország: harc a vadprivatizációiban elvesztegetett vagyon visszaszerzéséért
- Megújultak a T-Pont üzletek
- Privatizálják a Telekom Srpskét
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Folyamatos bővítések és újra meghívóküldés az iWiW-en
- Bővülő portfolió, új lehetőségek és szolgáltatások a T-Online-nál
- Allround: világelső tanúsítvány, sikerév
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.