A Telefónica első féléve: negyedével emelkedett a profit
A nagyságra második európai átfogó távközlési szolgáltató, a France Télécom 4,5 százalékos félévi profitnövekedést jelentett korábban csütörtökön.
A Telefónica Moviles nem hajszolja a harmadik generációs szolgáltatás terjesztését, vezetői úgy vélik, hogy okosan megtakarított minden pénz, amelyet nem költenek erre.
A Telefónica üzemi eredménye 15 százalékkal, 6,62 milliárd euróra emelkedett, a szakértők előzőleg 6,57 milliárdot jósoltak.
Az ügyfelek száma 40 százalékkal, 145 millióra emelkedett a BellSouth tíz latin-amerikai mobilszolgáltató leányvállalata és a Cesky Telecom cseh vezetékes szolgáltató megvásárlása miatt. A félév végén négymillió ADSL szélessávú internetes előfizetővel rendelkezett a társaság Spanyolországban, Dél-Amerikában és Csehországban.
A Telefónica júniusban zárta a Cesky Telecom 51,1 százalékának megvételét a cseh kormánytól 2,75 milliárd euróért, és a kisebbségi részvényeseknek is ajánlatot kell tennie. A vétellel a Telefónica a cseh mobilpiac legnagyobb szereplője is lett, 44 százalékos piaci
résszel. A pályázatból korábban kizárták a France Télécomot, mert a kisrészvényeseknek a privatizációs árnál eleve kevesebbet akart ajánlani.
A piaci értékre harmadik távközlési vállalat a világon, a Telefónica tavaly 2,877 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 30,6 százalékkal többet a 2003-as 2,2 milliárdnál. Az üzemi eredmény 14,3 százalékkal 7,24 milliárd euróra nőtt 6,33 milliárdról. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 4,9 százalékkal 13,22 milliárd euróra gyarapodott 12,6 milliárdról. A forgalom 6,8 százalékkal 30,32 milliárd euróra emelkedett 28,4 milliárdról.
A cég azon kevesek közé tartozik, amelyeknek a vezetékes szolgáltatásban is sikerei vannak: az üzemeltett vezetékes vonalak számát év végére 5,2 százalékkal, 43,25 millióra növelték a 2003. végi 41,19 millióról. Spanyolországban 3,8 százalékkal, 19,84 millióra, külföldön 6,3 százalékkal, 23,41 millióra növelték a vonalak számát.
A mobilszolgáltatás ügyfeleinek száma év végén 74,44 millió volt világszerte, 43,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban, főleg a folytatódó latin-amerikai terjeszkedés nyomán. Odahaza 3,5 százalékkal 18,98 millióra csökkent a mobilügyfelek száma, külföldön 72,3 százalékkal 55,47 millióra nőtt.
Az ügyfelek teljes száma, beleértve a fizetős tévé- és a kábeltévé-szolgáltatások ügyfeleit is világszerte, 26,5 százalékkal, 118,1 millióra nőtt 93,35 millióról.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Telecom Italia legújabb kérője a spanyol Telefónica
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.