A Telefónica első féléve: negyedével emelkedett a profit
A nagyságra második európai átfogó távközlési szolgáltató, a France Télécom 4,5 százalékos félévi profitnövekedést jelentett korábban csütörtökön.
A Telefónica Moviles nem hajszolja a harmadik generációs szolgáltatás terjesztését, vezetői úgy vélik, hogy okosan megtakarított minden pénz, amelyet nem költenek erre.
A Telefónica üzemi eredménye 15 százalékkal, 6,62 milliárd euróra emelkedett, a szakértők előzőleg 6,57 milliárdot jósoltak.
Az ügyfelek száma 40 százalékkal, 145 millióra emelkedett a BellSouth tíz latin-amerikai mobilszolgáltató leányvállalata és a Cesky Telecom cseh vezetékes szolgáltató megvásárlása miatt. A félév végén négymillió ADSL szélessávú internetes előfizetővel rendelkezett a társaság Spanyolországban, Dél-Amerikában és Csehországban.
A Telefónica júniusban zárta a Cesky Telecom 51,1 százalékának megvételét a cseh kormánytól 2,75 milliárd euróért, és a kisebbségi részvényeseknek is ajánlatot kell tennie. A vétellel a Telefónica a cseh mobilpiac legnagyobb szereplője is lett, 44 százalékos piaci
résszel. A pályázatból korábban kizárták a France Télécomot, mert a kisrészvényeseknek a privatizációs árnál eleve kevesebbet akart ajánlani.
A piaci értékre harmadik távközlési vállalat a világon, a Telefónica tavaly 2,877 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 30,6 százalékkal többet a 2003-as 2,2 milliárdnál. Az üzemi eredmény 14,3 százalékkal 7,24 milliárd euróra nőtt 6,33 milliárdról. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 4,9 százalékkal 13,22 milliárd euróra gyarapodott 12,6 milliárdról. A forgalom 6,8 százalékkal 30,32 milliárd euróra emelkedett 28,4 milliárdról.
A cég azon kevesek közé tartozik, amelyeknek a vezetékes szolgáltatásban is sikerei vannak: az üzemeltett vezetékes vonalak számát év végére 5,2 százalékkal, 43,25 millióra növelték a 2003. végi 41,19 millióról. Spanyolországban 3,8 százalékkal, 19,84 millióra, külföldön 6,3 százalékkal, 23,41 millióra növelték a vonalak számát.
A mobilszolgáltatás ügyfeleinek száma év végén 74,44 millió volt világszerte, 43,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban, főleg a folytatódó latin-amerikai terjeszkedés nyomán. Odahaza 3,5 százalékkal 18,98 millióra csökkent a mobilügyfelek száma, külföldön 72,3 százalékkal 55,47 millióra nőtt.
Az ügyfelek teljes száma, beleértve a fizetős tévé- és a kábeltévé-szolgáltatások ügyfeleit is világszerte, 26,5 százalékkal, 118,1 millióra nőtt 93,35 millióról.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Telecom Italia legújabb kérője a spanyol Telefónica
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.