A Vivendi első féléve: jelentős profitnövekedés
MTI Sajtóadatbank, 2005. szeptember 14. 09:30
A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat az első félévben 49 százalékkal, 1,26 milliárd euróra növelte az adózott eredményét a tavalyi első félévi 844 millióhoz képest.
Szervesen, azaz változatlan csoportszerkezetre és azonos valutaárfolyamokkal számolva az adózott eredmény 1,162 milliárd euróra emelkedett 344 millióhoz képest, jelentették a cégnél kedden. A tavalyi eredményeket is átszámolták IFRS szerint. A korábbi adatok szerint a tavalyi első félévben a cég még veszteséges volt adó után. A gyors javulást a távközlési részleg megbízható teljesítményével és a zenei részleg igen gyors eredménynövekedésével magyarázták.
Az elemzők által jobban figyelt üzemi eredmény 34 százalékkal, 1,994 milliárd euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 1,491 milliárdhoz képest, szervesen 31 százalékos volt a növekedés.
Megerősítették, a július végén közölt számokat arról, hogy a Vivendi 9,131 milliárd euróra növelte a bevételét az egy évvel korábbi 8,406 milliárd euróhoz képest, ismét bizonyítva, hogy a karcsúsítás igen jót tett a cégnek. Szervesen 7 százalékos volt a többlet.
A legnagyobb bevételtermelő az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató volt: forgalma 22 százalékkal, 4,239 milliárd euróra gyarapodott 3,485 milliárdhoz képest, üzemi eredménye ütemesen nőtt, 12 százalékkal, 1,34 milliárd euróra 1,197 milliárdhoz képest.
Viszonylag gyengén növelte bevételét a nagy versenyben az évtized elején erősen eltúlzott terjeszkedés szinte utolsó maradéka, a Universal Music Group zenekiadó részleg, a világ legnagyobbja: a forgalma 1 százalékkal, 2,09 milliárd euróra nőtt 2,07 milliárdhoz képest, de főleg amerikai sikereinek köszönhetően kiugróan nőtt az üzemi eredménye: 142 millió euróra ugrott fel az egy évvel korábbi 23 millióhoz képest. Szervesen is háromszoros volt a növekedés.
Végre jól teljesítettek az elektronikus játékok is: a forgalmuk 61 százalékkal, 238 millió euróra bővült 148 millióhoz képest, és ennek nyomán ez a részleg is nyereséges lett: 13 millió eurós üzemi eredménnyel az egy évvel korábbi, 168 milliós veszteség helyett.
A Canal Plus tévé bevétele 7 százalékkal, 1,7 milliárd euróra csökkent 1,83 milliárdhoz képest, az üzemi eredménye 3 százalékkal, 198 millió euróra fogyatkozottt a tavalyi első félévi 205 millióhoz képest, futballközvetítési jogok vásárlása miatt.
Erre az évre eredetileg 1,8 milliárd eurós adózott eredményt vártak egyszeri tételek nélkül a cégnél, de a keddi beszámolóban megígérték, hogy ezt meg fogják haladni, bár a várható többletet nem számszerűsítették. Jövőre 2 milliárdot várnak.
Tavaly a Vivendi adózott eredménye 754 millió euró lett a 2003-as 1,143 milliárd eurós veszteség helyett.
A francia távközlési részleg, az SFR-Cegetel tavaly is erős volt, a Canal Plus tévécsatorna vesztesége csökkent, a Vivendi Universal Music zenekiadó részleg majdnem megháromszorozta az üzemi eredményét, és egész évben folyt a további profiltisztítás, részesedések eladása.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben.
Tavaly a Vivendi bevétele 5 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.
A cégcsoport nettó adóssága az év végén 3,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 11,57 milliárd helyett.
Az elemzők által jobban figyelt üzemi eredmény 34 százalékkal, 1,994 milliárd euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 1,491 milliárdhoz képest, szervesen 31 százalékos volt a növekedés.
Megerősítették, a július végén közölt számokat arról, hogy a Vivendi 9,131 milliárd euróra növelte a bevételét az egy évvel korábbi 8,406 milliárd euróhoz képest, ismét bizonyítva, hogy a karcsúsítás igen jót tett a cégnek. Szervesen 7 százalékos volt a többlet.
A legnagyobb bevételtermelő az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató volt: forgalma 22 százalékkal, 4,239 milliárd euróra gyarapodott 3,485 milliárdhoz képest, üzemi eredménye ütemesen nőtt, 12 százalékkal, 1,34 milliárd euróra 1,197 milliárdhoz képest.
Viszonylag gyengén növelte bevételét a nagy versenyben az évtized elején erősen eltúlzott terjeszkedés szinte utolsó maradéka, a Universal Music Group zenekiadó részleg, a világ legnagyobbja: a forgalma 1 százalékkal, 2,09 milliárd euróra nőtt 2,07 milliárdhoz képest, de főleg amerikai sikereinek köszönhetően kiugróan nőtt az üzemi eredménye: 142 millió euróra ugrott fel az egy évvel korábbi 23 millióhoz képest. Szervesen is háromszoros volt a növekedés.
Végre jól teljesítettek az elektronikus játékok is: a forgalmuk 61 százalékkal, 238 millió euróra bővült 148 millióhoz képest, és ennek nyomán ez a részleg is nyereséges lett: 13 millió eurós üzemi eredménnyel az egy évvel korábbi, 168 milliós veszteség helyett.
A Canal Plus tévé bevétele 7 százalékkal, 1,7 milliárd euróra csökkent 1,83 milliárdhoz képest, az üzemi eredménye 3 százalékkal, 198 millió euróra fogyatkozottt a tavalyi első félévi 205 millióhoz képest, futballközvetítési jogok vásárlása miatt.
Erre az évre eredetileg 1,8 milliárd eurós adózott eredményt vártak egyszeri tételek nélkül a cégnél, de a keddi beszámolóban megígérték, hogy ezt meg fogják haladni, bár a várható többletet nem számszerűsítették. Jövőre 2 milliárdot várnak.
Tavaly a Vivendi adózott eredménye 754 millió euró lett a 2003-as 1,143 milliárd eurós veszteség helyett.
A francia távközlési részleg, az SFR-Cegetel tavaly is erős volt, a Canal Plus tévécsatorna vesztesége csökkent, a Vivendi Universal Music zenekiadó részleg majdnem megháromszorozta az üzemi eredményét, és egész évben folyt a további profiltisztítás, részesedések eladása.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben.
Tavaly a Vivendi bevétele 5 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.
A cégcsoport nettó adóssága az év végén 3,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 11,57 milliárd helyett.
Kulcsszavak: Vivendi Universal
Kapcsolódó cikkek
- A Vivendi- megerősítette évi prognózisát
- A Vivendi első negyedéve: 5,7 százalékkal nőtt a bevétel
- A Vivendi tavalyi éve: 55 százalékkal nőtt a profit
- A Vivendi első féléve: nőtt a bevétel
- A vártnál nagyobb profit a Vivendinél
- A Vivendi 2,2 milliárd eurós kártérítést követel a Deutsche Telekomtól
- Mérgesedik a Vivendi és a Deutsche Telekom küzdelme a PTC-ért
- Két nagy videojáték-gyártó a Bluray DVD formátumot támogatja
- A Vivendi Universal forgalma csökkent, de kevésbé a vártnál
- Vivendi Universal: Emelkedett az eredmény, de nőtt a veszteség is
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27