Internet Hungary 2005 - A fejlődés nem lassul le
Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter úgy vélte, azért a legfontosabb feladat a versenyképesség növelése, mert csak ekkor van remény arra, hogy az ország belátható időn belül, 10-12 év alatt eléri az osztrák fejlettségi szintet. Ehhez a miniszter szerint csökkenteni kell, illetve át kell szervezni az állami bürokráciát, javítani kell a tőkepiaci-befektetési feltételeket, s növelni kell a kutatás-fejlesztésre fordítandó összeget. A cél az, hogy öt éven belül ez az összeg megkétszereződjön, tíz éven belül pedig megháromszorozódjon.
Az eseményen Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke elmondta: a hatóság célja korábban az volt, hogy minél jobb szolgáltatásokat lehessen elérni minél olcsóbban. Ez jórészt megvalósult, hiszen míg néhány évvel ezelőtt a széles sávú internet elérés 13.000 forintba került, addig ma már csak 6.000 forint körüli összegbe, s eközben a szolgáltatás minősége is javult. Az árak alakulását mutatja az is, hogy ma már csak az emberek 16 százaléka nem veszi igénybe azért az internetet, mert túl drága, miközben 46 százaléka azért nem, mert úgy véli, neki nem kell. A szolgáltatás fejlődését pedig az jellemzi, hogy az idén az internetes cégek már a lakosság 80 százalékát érik el potenciálisan, míg tavaly ez az arány csak 58 százalék volt. A hatóságnak új céljai is vannak, s szeretné elérni, hogy minél nagyobb legyen a választás lehetősége a telekommunikációt és az internetet illetően. A felmérések szerint míg a vezetékes és a mobiltelefon szolgáltatást igénybe vevők döntő többsége gondolja úgy, hogy megfelelő a választék, addig az internetezőknek csak alig több mint 20 százaléka.
A konferencián Duránszkai Gábor, a TNS képviselője elmondta, hogy Magyarország 2003 óta komoly fejlődésen ment keresztül: míg ezt megelőzően az internet használatot lakosság-arányosan nézve jelentősen elmaradt a közép-kelet-európai átlagos szinttől, addig ma már csak 5 százalékponttal. Kifejtette továbbá azt is, hogy Magyarországon az internetet eddig a lakosság 31 százaléka próbálta ki, 15 százaléka többnyire internetezik, ezen belül 57 százalékuk otthon is. Heti rendszerességgel az internetezők 24 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz, 34 százalékuk pedig vásárol is online módon.
Hegedűs Gábor, a Sun Microsystems ügyvezető igazgatója előadásában elmondta: a közvélemény többsége szerint hasznos az internet, ám a lakosság döntő többsége, több mint 70 százaléka mégsem használja. Ugyanakkor az is tény, hogy minél rendszeresebben internetezik valaki, annál jobban bízik a világhálóban.
Simó György, a T-Online Magyarország Rt. vezérigazgatója úgy vélte, az internet fejlődése világszinten sem lassul le, s 2007-re a magyar háztartások 31 százalékának lesz világhálós kapcsolata, s ezen belül 81 százalékuk széles sávon éri el az információkat. Ugyanakkor az is igaz, hogy ma 2,2 millió magyar háztartásnak semmilyen kapcsolata nincs a digitalizációval, mivel nem használ PC-t és internetet sem. Simó György úgy vélte, az elkövetkező években a széles sávú internet ugyanolyan fontos lesz a háztartások számára, mint a telefon. Mindebben jelentős szerepet játszik az is, hogy bővül az internethez kapcsolódó lehetőségek, illetve berendezések száma: így például ma már telefonálni és televíziózni is lehet világhálón, amihez különféle játékkonzolok is köthetők. Ebből adódóan nagyon nagy a harc a vállalatok között azért, hogy a különböző területeken megszerezzék a domináns pozíciót.
Kapcsolódó cikkek
- NETWORKSHOP 2007 - Informatikai konferencia
- Az internetes üzlet a megoldás a megszorítások idején
- Civilek a hírgyártásban - Internet Hungary 2006
- Internet Hungary 2006: az internet oktatására van szükség
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- A lakosság 89 százaléka elérheti a széles sávot
- Internet Hungary 2006 a web 2.0 üzleti modellekről
- Tárgyalás az internet jövőjéről Genfben
- NJSZT-kongresszus Győrben
- Információs Társadalom - nincs más választás!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.