Az online marketingről - vállalkozóknak

Mit takar az online marketing fogalma?

forrás Prim Online, 2005. október 17. 14:05
Általában a MARKETING célja termékek vagy szolgáltatások hatékony eljuttatása a vásárlókhoz. Csak hogy néhány példát említsünk, létezik a hagyományos levél alapú marketing, a telefon-marketing, a televíziós marketing, a többszintű marketing (MLM), vagy a szórólapozás, hogy a legegyszerűbbet se hagyjuk ki. Ezek mindegyike ugyanazt a célt szolgálja, azt, hogy az adott terméket a lehető legszélesebb körben, a lehető legkisebb költségen eljuttassa a célközönséghez. Az egyes marketing területek közötti legfőbb különbség az, hogy melyik milyen médiumot, információs csatornát használ. A hagyományos levél alapú marketing a nyomtatott papírt, a telefon-marketing a telefonvonalat, a multilevel marketing az emberek egymás közötti kommunikációját használja médiumként, stb.
Ennek megfelelően internet-marketingnek azt nevezzük, amikor a termékeit vagy szolgáltatásait egy cég az internet mint médium segítségével kívánja népszerűsíteni. Az internet-marketing célja sem különbözhet más marketing tevékenységekétől: a lehető legkisebb költségen a lehető legnagyobb hasznot realizálni. Amennyiben marketing nélkül kívánunk értékesíteni az interneten, az ahhoz lenne hasonlítható, mintha egy eldugott mellékutcában nyitnánk ékszerboltot, mindenféle reklám nélkül. Akik véletlenül odatévednek hozzánk, könnyen lehet, hogy nem is potenciális vásárlók. De a legvalószínűbb az, hogy senki sem tér be.

Az online marketing célja az, hogy megtaláljanak bennünket az interneten. Az internet oly mértékben elvont, hogy a valóságos városok térbeliségéhez hasonlítható utcák sincsenek rajta. A véletlen megtalálás esélye tehát szinte nulla. Csak akkor szereznek tudomást rólunk, ha sok-sok hirdetőtáblát elhelyezünk. Megtehetjük ezt drága pénzért, mint a városok közterületein elhelyezett hirdetések esetén, vagy a sorstársakkal együttműködve akár ingyen, a kölcsönösen előnyös megoldások kiaknázásával. Rajtunk múlik, hogy mit és hogyan, de valamit tennünk kell, különben az internetes megjelenésbe fektetett sok idő és pénz mind elvész.

Az internet médiumának van azonban egy behozhatatlan előnye a többi médiummal szemben: elterjedtségéhez képest rendkívül olcsón lehet megjelenni általa. Én a költséghatékonyságban az eddig vezető multilevel marketing elé helyezem, ami ugyancsak jó mutatókat hoz, viszont a többszintű hálózat a végső eladási árnak általában több mint a felét felemészti. Az internet-marketing alkalmazásával az összes költség nem szokta meghaladni a 30-40%-ot, és ez is általában csak a partnerek ajánlói jutalékából és a bankkártya-használat díjából tevődik össze.

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy az online marketing csak elektronikusan létező termékek értékesítésére való, bár az igaz, hogy az elektronikus termékek (pl. az e-könyvek, szoftverek, stb.) az azonnali kiszolgálás miatt nagyon hatékonyan terjeszthetők ezen a csatornán át. A hagyományos és az interneten keresztüli értékesítés közötti fő különbség a marketingben van, és nem abban, hogy mit árul a vállalkozásunk. Ugyanúgy lehet például fizikai valójukban létező gyerekjátékokat eladni, mint mondjuk a bestseller könyvek elektronikus változatát. Csak az egyik esetben a vásárlónak ki kell várnia a házhozszállítás idejét, míg a másikban azonnal elkezdheti élvezni azt, amit megvett.

Igaz, itthon a bankkártyával interneten keresztül történő vásárlási kultúra még csak kialakulóban van, de a vállalkozásoknak már most fel kell készülniük arra a pillanatra, amikor a vevők egyszerre elkezdik szeretni majd ezt a fizetési módot. Hasonlóan ahhoz, mint amikor a bankkártyák az üzletekben kezdtek elterjedni. Volt egy időszak, amikor a technológiát késlekedve bevezető kereskedők jelentős forgalomtól estek el, míg ma szinte mindenütt lehet már kártyával fizetni. Tehát az online marketingben gondolkozó vállalkozónak már most érdemes kiépítenie bankkártya-elfogadó rendszerét, de párhuzamosan elfogadnia a hagyományos fizetési módokat, mint a csekket vagy az átutalást.

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kulcsszavak: Silihost marketing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01