NEC: félévi eredményromlás és az éves kilátások leszállítása
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 27. 09:40
A NEC Electronic a mikrorcsipek erőteljes áresése miatt az idei év első felében 7,88 milliárd jenes ( 68,45 millió dolláros) veszteséggel zárt, szemben a múlt év azonos időszakának 17,9 milliárd jenes eredményével.
A világ nyolcadik legnagyobb lapkagyártója az április-szeptember közötti időszakban főként a folyadékkristályos kijelzőknél használt LCD-lapkák terén szenvedte el a konkurensek árversenyét, és kényszerült arra, hogy felemelje az egész évi veszteségre vonatkozó prognózisát. Az NEC korábban 5,5 milliárd jenes profitot várt az egész üzleti évre, mostani prognózisában 20 milliárd jenes veszteség szerepel.
Ezzel szemben a Toshiba a várakozások szerint növekvő féléves profitról ad majd számot pénteken, a NAND - a fotótechnológiában, digitális zenei lejátszókban használt - memóriák felfutó keresletének köszönhetően.
Az NEC az adatokat a szerdai tokiói tőszdezárás után tette közzé. Záráskor az NEC 2,2 százalékot vesztett, szemben a tőzsdei elektronikai gyártók-indexével, az IELEC-cel, amely 0,38 százalékkal javult.
Ezzel szemben a Toshiba a várakozások szerint növekvő féléves profitról ad majd számot pénteken, a NAND - a fotótechnológiában, digitális zenei lejátszókban használt - memóriák felfutó keresletének köszönhetően.
Az NEC az adatokat a szerdai tokiói tőszdezárás után tette közzé. Záráskor az NEC 2,2 százalékot vesztett, szemben a tőzsdei elektronikai gyártók-indexével, az IELEC-cel, amely 0,38 százalékkal javult.
Kulcsszavak: NEC
Kapcsolódó cikkek
- Három új szélesvásznú NEC LCD
- NECDisplay Solutions termékek a CeBIT 2007 kiállításon
- NEC spam-szűrés VoIP rendszerekhez
- Digitális médiafelületi megoldással bővíti üzleti videoszolgáltatását a Cisco
- Vállalatkonszolidáció a NEC-nél
- A japán NEC féléves eredménye
- NEC "rácsbillentyűzet"
- NEC ultrakönnyű noteszgép
- Takarékoskodás virtuális számítógéppel
- NEC Virtuális PC Központ
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27