Az online marketingről a TV-Híradóban

forrás Prim Online, 2005. december 12. 11:35
Szombat este az online marketing lehetőségeinek szánt egy riportot a Magyar Televízió Híradó műsora. A riporter a téma szakértőjeként Novák Pétert, a Kirowski online igazgatóját és Vértes Jánost, az Adverticum elnökét szólaltatta meg.
A http://www.hirado.hu/cikk.php?id=80305 címen élőben is megtekinthető riportban Novák Péter a Magyar Marketingszövetség Online Tagozatának felmérése alapján azt prognosztizálta, hogy az idén az online reklámköltés elérheti a hatmilliárd forintot. Vértes János érzékeltette, hogy ez még mindig alatta marad a teljes hirdetési piac 3 százalékának, ami jelentős fejlődés az elmúlt évekhez képest, de az online reklám hatékonyságához, mérhetőségéhez viszonyítva kevés. Példaként említette Angliát, ahol az internetes reklámok értékben már a rádiós marketingköltségekkel vetekednek. Az online marketing nagyságrendileg körülbelül ezen az értéken lenne a helyén, vagyis minden valószínűséggel tovább tart majd a teljes reklámpiac bővülésénél nagyobb mértékű növekedés, egészen a reklámtorta 6-8 százalékos hányadáig.

Az online reklám hatékonysága nem csak az interaktív lehetőségekben, a hirdetett termék esetleg azonnali megvásárlásában rejlik, hanem elsősorban abban, hogy ellentétben más médiareklámokkal, itt egyenként lehet szólni a weboldalak látogatóihoz, végső soron egy kétmillió unique visitorra tervezett kampány esetén akár kétmillióféle kreatívot is meg lehet jeleníteni. Természetesen erre nincs szükség, de arra mindenképp, hogy másképp (és mást) kínáljon a hirdető a férfiaknak és a nőknek, a döntéshozóknak és a tanulóknak, az idősebbeknek és a fiataloknak, a vidéken és a fővárosban élőknek, netán a külföldieknek. Az online reklám hatékonyságának titka az úgynevezett adserver, vagyis a hirdetéskiszolgáló program szofisztikáltságában van, minél sokoldalúbban tudja a kampányokat menedzselni a szoftver, annál több minden érhető el általa. Az Adverticum Adserverben (http://www.adverticum.com) sok korábban is meglévő targetálásái lehetőség mellé a közelmúltban készült el a felhasználói adatbázis szerinti hirdetéskiszolgálás, vagyis a felhasználó - ha a saját gépén már bejelentkezett mondjuk egy levelezőrendszerbe vagy más adatbázisba, ahol rögzítve van egy sor adat róla - a róla szóló információk függvényében kapja a reklámot, akár több más idegen weboldalon is.

Ugyancsak viszonylag friss szolgáltatás, hogy az Adverticum Adserver által mért látogatottsági, hirdetéskapacitási adatok (azon site-ok esetében, amelyek erre engedélyt adtak) megjelennek a http://ad.hu weboldalon. Itt látható az is, hogy az Adverticum Adserver által kiszolgált oldalak heti látogatóinak száma ma már 2,7 és 3 millió között mozog, vagyis bizonyosan minden internetezőhöz eljutnak az online hirdetők által célba juttatni kívánt üzenetek.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01