Korszerű vállalatirányítási rendszer a Fővárosi Gázműveknél

forrás Prim Online, 2005. december 22. 11:54
A Fővárosi Gázművek Rt. - az ország legnagyobb gázszolgáltatója – még 1996-ban kezdte meg a felkészülést az addig elszigetelten működő és többnyire elavult informatikai rendszereinek kiváltására. A HP komplex megoldást szállított és az elmúlt években folyamatosan alakította ki a Gázművek egységes rendszerét.
A FŐGÁZ célja 1996-ban egy egységesen működő, integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése volt. Az informatikai korszerűsítés, mely a folyamatosan változó igényeket is figyelembe vette, most lezárult, s elmondható, hogy a HP által szállított megoldásokkal a cég jóval hatékonyabb és korszerűbb lett. Anno a FŐGÁZ által megfogalmazott elvárás és célrendszer mentén került kiválasztásra az SAP R/3 rendszer, majd a megbízást a projekt kivitelezésére egy négy résztvevős meghívásos pályáztatást követően a HP Magyarország jogelődje, a DIGITAL Equipment Magyarország Kft. kapta meg.

Az SAP R/3 rendszer bevezetési projekt során a FŐGÁZ által meghatározott célrendszerhez illeszkedően megtörtént az alapmodulok, így az FI, a CO, az MM és az AM, majd a TR-CM, az IM, a PS, a PM, és az SD modul bevezetése, illetve az MM modulhoz kapcsolódó információs rendszer kifejlesztése.

A projekt legnagyobb lépése az IS-U modul bevezetése volt, melynek eredményeként a FŐGÁZ közel 700 000 lakossági fogyasztóját, és kiemelt, nagyfogyasztói ügyfélkörét teljes körűen az IS-U rendszerrel szolgálja ki, tartja nyilván és számlázza. Az IS-U projekt végrehajtásával párhuzamosan kiépítésre került egy hatékony ügyfélszolgálat, mely a telefonon érkező, a személyesen bejelentett és a back-office jellegű tevékenységeket igénylő feladatokat is kezeli a teljes ügyfélkörre vonatkozóan.

A fejlesztés során bevezetésre kerültek a FŐGÁZ üzleti folyamatait támogató korszerű SAP termékek is, így a workflow, a DMS, a BW és egy archiváló rendszer is. A rendszerbe integrálásra került az elektronikus iktatást és a papíralapú dokumentumok digitalizált képmegjelenítését szolgáló ORCHI rendszer is, mely jelentősen támogatja az ügyfélszolgálat munkáját. A FŐGÁZ speciális igényeihez igazodva nagyszámú, az SAP R/3-ba integráltan illeszkedő ABAP/4 fejlesztés is elkészült azokon a területeken, ahol a standard SAP rendszer nem volt képes megfelelni a speciális gázipari igényeknek.

Az SAP R/3 projekt mellett párhuzamosan futott az informatikai infrastruktúra korszerűsítési projektje is, mely szerverek, PC-k, nyomtatók, hálózati elemek és egyéb eszközök szállítása mellett biztosította, hogy az eszközök összehangolt rendszerben működni képes, jól karbantartott megbízható háttérként szolgálják a céget.

A projekt komoly hatást gyakorolt a FŐGÁZ belső működésére, hiszen:

·    a szigetrendszerek kiváltása megtörtént
·    a cég működésének integráltsága nőtt
·    a számviteli fegyelem minden területen erősödött
·    a cég informatikai támogatottsága homogénebbé vált
·    a FŐGÁZ munkatársai magas szintű tudásra tettek szert

A FŐGÁZ versenypiaci helyzetén alapvetően javított a projekt, mivel kialakult a saját díjbeszedési és ügyfél-nyilvántartási rendszer, a folyamatos számlázásra való áttéréssel rendszeressé vált a számlázás és a pénzbefolyás sebessége mintegy kétszeresére nőtt. A kintlévőség kezelés hatékonysága javult, a felszólítási eljárás futamideje rövidült, s az ügyfélszolgálati munka jelentősen korszerűsödött (workflow támogatással, elektronikus dokumentumkezeléssel).

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01