Alerant: alkalmazásintegrációs megoldás a T-Mobile Magyarországnál

forrás Prim Online, 2006. január 10. 09:06
Befejeződött a T-Mobile Magyarországnál annak az átfogó alkalmazásnak a kialakítása, mely a mobilszolgáltató egyik  alapvető fontosságú  folyamatát, a SIM kártya kezelést egységesítette. A T-Mobile teljes működésére kiható rendszert az Alerant Rt. a T-Systems közreműködésével rekordidő alatt építette ki. Az utóbbi két évben – a K.A.P. pontgyűjtő-rendszer továbbfejlesztése mellett - az Alerant most másodszor vett részt a T-Mobile teljes informatikai infrastruktúráját érintő fejlesztésben.
A projekt célja egy olyan központi rendszer létrehozása volt, mely adatokat szolgáltat a T-Mobile SIM kártyákról, kezeli az azokkal kapcsolatos folyamatokat, és integrálódik más, kapcsolódó rendszerekhez. A SIM kártyákról számos információt kell nyilvántartani, többek között, hogy előfizetéses vagy Domino kártyákról van-e szó. Több munkafolyamat is kapcsolódik hozzájuk, például a kártya rendelések kezelése, beérkeztetés, leosztás, csere, deaktiválás. A SIM kártya kezelésnek központi szerepe van a mobilszolgáltatók folyamataiban, így több más megoldáshoz kell kapcsolódnia, mint például az előfizetéses és feltöltőkártyás ügyfeleket, a raktárakat, számregisztrálást kezelő alkalmazások. Ennek megfelelően a SIM kártya rendszer kialakítása nemcsak alkalmazásfejlesztési, hanem jelentős alkalmazásintegrációs munkát is igényelt.

A SIM kártya alkalmazás szerver és kliens oldali komponense is a T-Mobile BEA WebLogic alapú infrastruktúráján fut. A WebLogic alapinfrastruktúra klaszteres konfigurációja biztosítja az alkalmazás magas rendelkezésre állását, illetve a fail-over megvalósítást.

A rendszer rendkívül rövid határidővel készült el. A júniusi kezdés után a kész alkalmazást október első felében vehették birtokba a felhasználók. Az összetett funkcionalitás és bonyolult rendszerkapcsolatok ellenére zökkenőmentes volt az indulás. A sikerhez hozzájárult a T-Mobile alapos tesztelési és kibocsátási eljárása is.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01