50000 ügyfél adatait lopták el a luxushotelből
Genda Csongor Zoltán, 2006. január 11. 17:25
A bahamák-béli Atlantis luxushotel üzemeltetője, a Kerzner
International a tegnapi napon az Egyesült Államokban nyilvánosságra
hozta, hogy ismeretlen hackerek feltörték biztonsági rendszerüket, akik
hozzávetőlegesen 50000 ügyfelük valamint 5000 alkalmazottjuk személyes
adatait tulajdonították el.
A közlemény szerint az adatrablók a kliensek és személyzet nevei mellett megkaparintották azok társadalombiztosítási számait, jogosítvány-, valamint hitelkártyaadatait. Még nem derült ki, hogy a bűnözők milyen céllal követték el tettüket, azonban minden jel arra utal, hogy anyagi haszonszerzés motiválhatta őket. Az Atlantis hotel szerint eddig még egyetlen számlát sem csapoltak meg a hackerek, azonban minden egyes ügyfelüket a legrövidebb időn belül írásban értesítik az esetről, hogy azok megtehessék a szükséges óvintézkedéseket. A Kerzner International képviselői elmondták még, hogy a rendőrség szakemberei már dolgoznak az ügy felderítésén, sajnálatukat fejezték ki a történtekkel kapcsolatban, és minden kliensüknek egy teljes éven keresztül ingyenes számlafigyelést biztosítanak, hogy elkerüljék az esetleges visszaéléseket.
Kapcsolódó cikkek
- Még drágább az adatod
- Sikeresen támadták a Pentagon levelezőrendszerét
- Többszáz betörés az amerikai belbiztonsági tárca hálózatába
- Amerika üzenete Kínának: mi nyerjük meg a cyber-háborút!
- Világméretű zombitámadás
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- Felhasználói adatokat loptak a PirateBay-ről
- Meghekkelt Vista DreamScene funkció
- A vállalati csaló profilja
- A Windows-frissítőt használják ki hackerek