Fordulat a japán Softbanknál

MTI Sajtóadatbank, 2006. február 13. 09:04
A vezető japán internetszolgáltató és internetes távközlési cég, a Softbank pénteken 18,82 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve decemberrel zárult első kilenc hónapjáról, az egy évvel korábbi, 32,61 milliárdos adó utáni veszteség helyett. A fordulatot egyes befektetések eladása is segítette.
A cég szerencsecsillaga szépen ragyogott az ezredfordulós internetes "buborék" idején, majd a pusztán piaci várakozásoktól fűtött tőzsdei fellendülés kipukkadásának is egyik mintaszerű példája volt. Többéves munkával azonban most már a jelek szerint sikerül konszolidálni a vállalkozást.

Miután az utolsó már a második nyereséges negyedév volt egymás után - 22 milliárd jenes adózott eredménnyel a 2004-es utolsó negyedévi 26,56 milliárdos adó utáni veszteség helyett, az üzleti második negyedévi 6,97 milliárdos adózott eredmény után -, az egész üzleti évre is nyereséget ígér a vállalat legalább üzemi szinten, habár számokat nem jósoltak. A korábbi években veszteség volt napirenden, a korábbi sok fejlesztés, elsősorban a széles sávú szolgáltatás terjesztése miatt. A cégnek utoljára a 2001. márciussal végződött üzleti évben volt profitja.

Különösen a Yahoo BB, a Yahoo Japan Corporationnel közös internetes tartalomszolgáltató teljesített jól, mert bár tovább csökkentették az árakat, lassan a piacmegdolgozás költségeit is vissza tudták fogni. A Softbanké a Yahoo Japan Corp. 42 százaléka is. Az internetes bevételek, benne a Yahoo BB-vel, 19,26 milliárd jenes üzemi eredményt hoztak az utolsó negyedévben, 49,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A széles sávú szolgáltatások összesen 9,36 milliárd jenes üzemi eredményt értek el, miközben a bevételük 36,4 százalékkal 71,54 milliárd jenre nőtt.

Ez ellensúlyozta a Japan Telecom vezetékes távközlési részleg folytatódó veszteségét, de 1,79 milliárd jennel az is kisebb volt a 2004-es utolsó negyedévinél. A Japan Telecom alternatív szolgáltató a Softbank legnagyobb üzletága.

A Softbank üzemi eredménye egészében 27,91 milliárd jen volt a decemberrel zárult első kilenc hónapban, az egy évvel azelőtti, 14,33 milliárdos veszteség helyett.

A teljes bevétel 810,26 milliárd jenre nőtt 561,79 milliárdhoz képest. Az utolsó negyedben a bevétel 287,5 milliárd jen volt, 11,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Kulcsszavak: +céginfo Softbank

Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával

Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.

2024. november 5. 20:21

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

A TCL NXTPAPER megváltoztatja, ahogyan olvasunk, írunk és alkotunk

Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.

2024. november 5. 15:00

Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot

A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.

2024. november 5. 14:59

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51