SAP bevezetés a Magyar Telekom Csoportnál
forrás Prim Online, 2006. március 9. 12:36
Az SAP Hungary Kft. bejelentette, hogy 2006. március 7-én a Magyar
Telekom Csoport új, egységesített és harmonizált folyamatokat támogató
ERP rendszerének bevezetésére vonatkozó szerződést írtak alá.
A szerződés értelmében a Magyar Telekom meglévő SAP integrált vállalatirányítási rendszerét új, SAP ECC 5.0 verzió számú rendszerre cserélik, valamint kiterjesztik a Magyar Telekom Nyrt. kilenc leányvállalatára és a március 1-jén a Magyar Telekomba beolvadt T-Mobile Magyarországra is. A szerződés nagyságrendje és mérete az év legnagyobb magyarországi ERP rendszerintegrációs beruházásává teszi a projektet.
A Magyar Telekom Rt. 2005. november 7-i rendkívüli közgyűlése döntést hozott arról, hogy a csoport hatékonyabb működése és a szinergiahatások kiaknázása céljából a T-Mobile Magyarország Rt. és a Magyar Telekom Rt. egyesül. Az egyesülés következményeként szükségessé vált az üzleti folyamatok, informatikai rendszerek, szabályzatok további egységesítése a Magyar Telekom Csoporton belül. A meghívásos pályázaton résztvevő vállalatok ajánlatainak kiértékelése azt az eredményt hozta, hogy a pályázó cégek közül az SAP Hungary Kft. rendelkezik elvárt szintű tapasztalattal és megfelelő szakembergárdával az SAP rendszer és a kapcsolódó folyamatok átalakítására oly módon, hogy az képes legyen 2007. január 1-től az egyesülés utáni Magyar Telekom Nyrt. folyamatainak támogatására. Így tehát a Magyar Telekom Nyrt. az SAP Hungary Kft.-t bízta meg a pályázatban kiírt feladatok megvalósításával.
A back- office folyamatok és a kapcsolódó informatikai rendszerek egységesítésével a Magyar Telekom Rt. célja a számviteli- pénzügyi területen a hatékonyság növelése céljából az ún. „shared-service” koncepció elvének továbbfejlesztése, valamint a T-Mobile Magyarország korábbi vállalatirányítási rendszerének cseréje. A teljes körű folyamatfelmérést és a BPR-t (Business Process Reengineering, az üzleti folyamatok újraszervezése) követően a projekt kiterjed a beérkező számlákkal kapcsolatos tevékenységek teljes körű kezelésére, az adózási és a treasury folyamatokra, az utalásokra, a házipénztár kezelésére, a beruházások menedzselésére, a kontrolling, a beszerzési, a készletvezetési folyamatokra és funkciókra, az értékesítés és a nem alaptevékenységhez kapcsolódó számlázási tevékenység támogatására, a humán tőke menedzsmentre, a beszállítói kapcsolatok kezelésére, az elektronikus beszerzési folyamatokra, valamint interface kapcsolatok kialakítására a meglévő szigetrendszerekkel. A projekt kivitelezése során az SAP Hungary-nak különös hangsúlyt kell fektetnie a folyamatok a Sarbanes- Oxley törvényeknek való megfelelősségének biztosítására.
A Magyar Telekom Rt. 2005. november 7-i rendkívüli közgyűlése döntést hozott arról, hogy a csoport hatékonyabb működése és a szinergiahatások kiaknázása céljából a T-Mobile Magyarország Rt. és a Magyar Telekom Rt. egyesül. Az egyesülés következményeként szükségessé vált az üzleti folyamatok, informatikai rendszerek, szabályzatok további egységesítése a Magyar Telekom Csoporton belül. A meghívásos pályázaton résztvevő vállalatok ajánlatainak kiértékelése azt az eredményt hozta, hogy a pályázó cégek közül az SAP Hungary Kft. rendelkezik elvárt szintű tapasztalattal és megfelelő szakembergárdával az SAP rendszer és a kapcsolódó folyamatok átalakítására oly módon, hogy az képes legyen 2007. január 1-től az egyesülés utáni Magyar Telekom Nyrt. folyamatainak támogatására. Így tehát a Magyar Telekom Nyrt. az SAP Hungary Kft.-t bízta meg a pályázatban kiírt feladatok megvalósításával.
A back- office folyamatok és a kapcsolódó informatikai rendszerek egységesítésével a Magyar Telekom Rt. célja a számviteli- pénzügyi területen a hatékonyság növelése céljából az ún. „shared-service” koncepció elvének továbbfejlesztése, valamint a T-Mobile Magyarország korábbi vállalatirányítási rendszerének cseréje. A teljes körű folyamatfelmérést és a BPR-t (Business Process Reengineering, az üzleti folyamatok újraszervezése) követően a projekt kiterjed a beérkező számlákkal kapcsolatos tevékenységek teljes körű kezelésére, az adózási és a treasury folyamatokra, az utalásokra, a házipénztár kezelésére, a beruházások menedzselésére, a kontrolling, a beszerzési, a készletvezetési folyamatokra és funkciókra, az értékesítés és a nem alaptevékenységhez kapcsolódó számlázási tevékenység támogatására, a humán tőke menedzsmentre, a beszállítói kapcsolatok kezelésére, az elektronikus beszerzési folyamatokra, valamint interface kapcsolatok kialakítására a meglévő szigetrendszerekkel. A projekt kivitelezése során az SAP Hungary-nak különös hangsúlyt kell fektetnie a folyamatok a Sarbanes- Oxley törvényeknek való megfelelősségének biztosítására.
Kapcsolódó cikkek
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Az Espirit az SAP-t választotta
- SAP: magyar piacon az All-in-One ERP csomag
- Több mint 200 ezer Duet-licenc értékesítése három hónap alatt világszerte
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
- A kód neve: SAP
- SAP konferencia a kódok jegyében