A mérhető siker - Avagy a honlap elemzés alapjai - III. rész
forrás Prim Online, 2006. május 5. 15:13
Amikor egy weboldal-tulajdonos népszerűsíti honlapját, akkor általában kipróbálja az összes lehetséges látogatottságnövelési módszert. Néhányan közülük konkrét stratégia alapján végzik a látogatottságnövelést, de a legtöbben nem rendelkeznek előre átgondolt népszerűsítési tervvel. Az esetek többségében a weboldal üzemeltetők kapva kapnak egy jó áron kínált banner kihelyezésen vagy egy linkcsere lehetőségen.
Azt pedig csak a profik közül is kevesen vizsgálják, hogy reklámjaik milyen eredménnyel teljesítettek. A legtöbben csak a látogatószám növekedését várják és bosszankodnak, amikor "nem jönnek a számok".
(Fontos, hogy a reklámok közé soroljuk az összes látogatottságnövelési technikát, mint például a keresőoptimalizálás, linkpartnerek keresése, cikkek publikálása más weboldalakon és a fizetett hirdetések)
Kampányok hatására érkező látogatók
Ha Ön jövedelmező weboldalt szeretne működtetni, akkor fontos hogy tisztában legyen hirdetései megtérülésével. Egy megfelelő látogatottságelemző szoftver segítségével percek alatt kiderítheti, hogy mely hirdetései azok, amelyek csak viszik a pénzét és melyek hoznak valódi látogatókat weboldalára.
Az eredmények ismeretében átcsoportosíthatja hirdetési költségvetését és képes lesz
azokra a hirdetéseire fókuszálni, amelyek valóban érdeklődőket hoznak. Gondoljon csak bele! Egy kis látogatottságelemzés segítségével a sokszorosára növelheti profitját. Az internet az a csatorna ahol nem szükséges elkölteni sok pénzt ahhoz, hogy pontosan lemérhesse, mely hirdetéseivel és hol éri el a legmagasabb megtérülési arányt.
Az interneten a látogatottságnövelési kampányok három fő típusba sorolhatók:
Keresők, katalógusok szerinti látogatottság
A keresők csoportjába tartozik például a Google, a Yahoo az MSN és az összes kisebb keresőszolgáltatást nyújtó oldal is. Rendszerint ebbe a csoportba sorolják a látogatottságelemző szoftverek a katalógusoldalakat is. Ilyenek például a Startlap vagy a Vizsla katalógus.
A látogatottsági szoftverből nyert adatok részletesen megmutatják, hogy mely keresőből vagy katalógus oldalról hány látogató érkezett.
Ahhoz, hogy a keresőkből több látogatóra tegyen szert, elsősorban minőségi tartalmat kell szolgáltatnia és alkalmaznia kell a keresőoptimalizálás módszerét is. (A keresőoptimalizálás témájáról számos anyagot talál az Internet-Marketing.hu oldalon: http://www.internet-marketing.hu/keresomarketing.)
A katalógusoldalakra leginkább ingyenes linkajánlással lehet bekerülni, de természetesen az oldal gazdája dönti el, hogy érdemesnek tartja-e az adott honlapot arra, hogy felkerüljön linkgyűjteményébe vagy sem. Érdemes tehát minőségi tartalmat szolgáltatnia oldalán, mind a katalógusoldalak mind a keresők miatt.
Egyéb weboldalak szerinti látogatottság
Ebbe a csoportba tartozik minden olyan hirdetés és reklám, amelyet Ön mások által működtetett weboldalakra helyez el akár pénzért, akár más módon. A hirdetés alatt ne csak a bannerkihelyezést értse. Idesorolhatók a partneroldalakon elhelyezett cikkek, céglogók, melyek kattinthatók, de legalábbis konkrétan leírják, hol érhető el az Ön weboldala. A linkcsere is idetartozik, melynek lényege, hogy a partneroldalak elhelyezik egymás linkjét weboldalaikon, így népszerűsítve kölcsönösen a másik oldalt.
Ezeknél a hirdetési technikáknál fordulhat elő a leggyakrabban, hogy olyan kihelyezésekért fizet az ember, ahonnan nem, vagy csak nagyon kevés érdeklődő érkezik. Ha részletesen megvizsgálja a partneroldalakról érkező látogatók számát és egymáshoz viszonyított arányukat, akkor egyértelműen látni fogja, hol érdemes megtartania - esetleg növelnie - kihelyezései számát és melyek azok az oldalak, ahol érdemes megszüntetnie az együttműködést, mielőtt még több pénzt dob ki az ablakon. Ha rendszeresen figyeli ezeket a mérőszámokat, sokszorosára növelheti látogatói számát.
Keresőszavak szerinti látogatottság
Ez a kimutatás egyértelműen megmutatja Önnek, miként alakítsa weboldala tartalmát, hogy azzal a lehető legtöbb látogatót vonzza. Valószínűleg amikor honlapját készítette, felhívták a figyelmét, hogy optimalizálnia kell az oldalt különböző kulcsszavakra. Eddig a pontig nem is szokott gond lenni. A probléma ott kezdődik, hogy az Ön terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődők esetleg más kulcsszavakat gépelnek be a keresőkbe, amikor az Önéhez hasonló terméket vagy szolgáltatást keresnek, mint amire Ön az oldalát optimalizálta. Azonban ha folyamatosan figyeli a keresőszavak szerinti kimutatást és azokra a kulcsszavakra finomítja és optimalizálja weboldala tartalmát, amelyekre látogatói valóban el is érkeznek Önhöz, akkor jelentősen megnövelheti honlapja látogatottságát.
Ha lehetősége van rá, hogy egymáshoz viszonyítva is megvizsgálja a fenti kimutatásokat, akkor kiderítheti, hogy az Ön weboldala iránt érdeklődők mely forrásból érkeznek a leginkább. Érdemes a kapott eredményt komolyan vennie és ráfókuszálnia az adott technikára, mert sokkal inkább elérheti célcsoportját ott, ahol valóban keresik Önt, mintha csak vaktában "lövöldözne" az interneten.
Egy weboldalra nem elég csak bevonzani a látogatókat. A valódi eredményekhez nem csak érdeklődők, hanem megrendelők, de legalábbis hírlevél feliratkozók szükségesek. Cikksorozatunk következő részében részletesen elemezzük, hogyan derítheti ki, honnan érkeznek Önhöz a valódi profitot termelő vásárlók vagy feliratkozók, valamint hogy tudja megsokszorozni a számukat és ezáltal a weboldaláról származó bevételét is.
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kampányok hatására érkező látogatók
Ha Ön jövedelmező weboldalt szeretne működtetni, akkor fontos hogy tisztában legyen hirdetései megtérülésével. Egy megfelelő látogatottságelemző szoftver segítségével percek alatt kiderítheti, hogy mely hirdetései azok, amelyek csak viszik a pénzét és melyek hoznak valódi látogatókat weboldalára.
Az eredmények ismeretében átcsoportosíthatja hirdetési költségvetését és képes lesz
azokra a hirdetéseire fókuszálni, amelyek valóban érdeklődőket hoznak. Gondoljon csak bele! Egy kis látogatottságelemzés segítségével a sokszorosára növelheti profitját. Az internet az a csatorna ahol nem szükséges elkölteni sok pénzt ahhoz, hogy pontosan lemérhesse, mely hirdetéseivel és hol éri el a legmagasabb megtérülési arányt.
Az interneten a látogatottságnövelési kampányok három fő típusba sorolhatók:
Keresők, katalógusok szerinti látogatottság
A keresők csoportjába tartozik például a Google, a Yahoo az MSN és az összes kisebb keresőszolgáltatást nyújtó oldal is. Rendszerint ebbe a csoportba sorolják a látogatottságelemző szoftverek a katalógusoldalakat is. Ilyenek például a Startlap vagy a Vizsla katalógus.
A látogatottsági szoftverből nyert adatok részletesen megmutatják, hogy mely keresőből vagy katalógus oldalról hány látogató érkezett.
Ahhoz, hogy a keresőkből több látogatóra tegyen szert, elsősorban minőségi tartalmat kell szolgáltatnia és alkalmaznia kell a keresőoptimalizálás módszerét is. (A keresőoptimalizálás témájáról számos anyagot talál az Internet-Marketing.hu oldalon: http://www.internet-marketing.hu/keresomarketing.)
A katalógusoldalakra leginkább ingyenes linkajánlással lehet bekerülni, de természetesen az oldal gazdája dönti el, hogy érdemesnek tartja-e az adott honlapot arra, hogy felkerüljön linkgyűjteményébe vagy sem. Érdemes tehát minőségi tartalmat szolgáltatnia oldalán, mind a katalógusoldalak mind a keresők miatt.
Egyéb weboldalak szerinti látogatottság
Ebbe a csoportba tartozik minden olyan hirdetés és reklám, amelyet Ön mások által működtetett weboldalakra helyez el akár pénzért, akár más módon. A hirdetés alatt ne csak a bannerkihelyezést értse. Idesorolhatók a partneroldalakon elhelyezett cikkek, céglogók, melyek kattinthatók, de legalábbis konkrétan leírják, hol érhető el az Ön weboldala. A linkcsere is idetartozik, melynek lényege, hogy a partneroldalak elhelyezik egymás linkjét weboldalaikon, így népszerűsítve kölcsönösen a másik oldalt.
Ezeknél a hirdetési technikáknál fordulhat elő a leggyakrabban, hogy olyan kihelyezésekért fizet az ember, ahonnan nem, vagy csak nagyon kevés érdeklődő érkezik. Ha részletesen megvizsgálja a partneroldalakról érkező látogatók számát és egymáshoz viszonyított arányukat, akkor egyértelműen látni fogja, hol érdemes megtartania - esetleg növelnie - kihelyezései számát és melyek azok az oldalak, ahol érdemes megszüntetnie az együttműködést, mielőtt még több pénzt dob ki az ablakon. Ha rendszeresen figyeli ezeket a mérőszámokat, sokszorosára növelheti látogatói számát.
Keresőszavak szerinti látogatottság
Ez a kimutatás egyértelműen megmutatja Önnek, miként alakítsa weboldala tartalmát, hogy azzal a lehető legtöbb látogatót vonzza. Valószínűleg amikor honlapját készítette, felhívták a figyelmét, hogy optimalizálnia kell az oldalt különböző kulcsszavakra. Eddig a pontig nem is szokott gond lenni. A probléma ott kezdődik, hogy az Ön terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődők esetleg más kulcsszavakat gépelnek be a keresőkbe, amikor az Önéhez hasonló terméket vagy szolgáltatást keresnek, mint amire Ön az oldalát optimalizálta. Azonban ha folyamatosan figyeli a keresőszavak szerinti kimutatást és azokra a kulcsszavakra finomítja és optimalizálja weboldala tartalmát, amelyekre látogatói valóban el is érkeznek Önhöz, akkor jelentősen megnövelheti honlapja látogatottságát.
Ha lehetősége van rá, hogy egymáshoz viszonyítva is megvizsgálja a fenti kimutatásokat, akkor kiderítheti, hogy az Ön weboldala iránt érdeklődők mely forrásból érkeznek a leginkább. Érdemes a kapott eredményt komolyan vennie és ráfókuszálnia az adott technikára, mert sokkal inkább elérheti célcsoportját ott, ahol valóban keresik Önt, mintha csak vaktában "lövöldözne" az interneten.
Egy weboldalra nem elég csak bevonzani a látogatókat. A valódi eredményekhez nem csak érdeklődők, hanem megrendelők, de legalábbis hírlevél feliratkozók szükségesek. Cikksorozatunk következő részében részletesen elemezzük, hogyan derítheti ki, honnan érkeznek Önhöz a valódi profitot termelő vásárlók vagy feliratkozók, valamint hogy tudja megsokszorozni a számukat és ezáltal a weboldaláról származó bevételét is.
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kulcsszavak: =internetmarketinghu
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
2024. november 23. 17:11
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
2024. november 23. 15:34