A hatékony csalásmegelőző intézkedések növelték az e-kereskedelem elfogadottságát
OTS - Cégvonal, 2006. május 9. 10:01
A Pago eTransaction Services inkasszó és fizetési szolgáltató társaság bemutatta az európai online üzleteknél folytatott vásárlási gyakorlatot felmérő Trends in Consumer
Purchasing and Payment Behaviour in selected E-commerce Industries 2005 tanulmányát (2005-ös vásárlási és fizetési szokások egyes kiválasztott e-kereskedő ágazatokban).
A tanulmány azért egyedi a maga nemében, mert az egyetlen valós tranzakciókon alapuló nemzetközi felmérés és mint ilyen, nem kizárólag kérdőíves közvélemény kutatásokon alapul. A 170 oldalas tanulmány mintegy száz táblázatot és közel száz informatív ábrát tartalmaz, azaz sokkal több információt nyújt öt elődjénél.
Az idei Pago Report a Pago platformján 2004. október 1. és 2005. szeptember 30. között végrehajtott mintegy 50 millió tranzakció adatait dolgozza fel. A tranzakciós volumen duplája a tavalyi Pago Reportban feldolgozott mennyiségnek. A tanulmány a fogyasztói magatartás és a fizetési szokások elemzésére összpontosít az európai internetes üzleteknél és áttekintést ad az európai és nemzetközi vásárlókat kiszolgáló internetes üzletek nemfizetési kockázatáról is. A tanulmány részletesen elemzi az összes tipikus internetes értékesítési üzletágat, a kiskereskedelmet, az egészségügyi szolgáltatásokat, az internetes szerencsejátékot, a távközlést és az utazást.
Jelentősen csökkent a pénzvisszatérítések aránya
A tanulmány legmegnyugtatóbb megállapítása az internetes kereskedőkre nézve, hogy jelentős mértékben csökkent a pénzvisszatérítések aránya - emelte ki Markus Weber, a Pago ügyvezető igazgatója. Az átlagos pénzvisszatérítési arány a 2004-es 0,83 százalékról 0,48 százalékra csökkent az áttekintett periódusban . Hozzátette, hogy ez részben a kártya nélküli fizetések terén bevezetett csalásmegelőző mechanizmusoknak volt köszönhető.
Jelentős mértékben nőtt az európai e-kereskedelem forgalma. A javuló fogyasztói elfogadottsággal párhuzamosan az e-kereskedelmi és e-fizetési struktúrákban bekövetkezett stabilizáció valóságos konjunktúrát idézhet elő az e-kereskedelemben. Az idei tanulmány által vizsgált periódusban azonban a trendnek még csak a kezdeti jelei fedezhetők fel. 2005. III. negyedévében azonban a tranzakciók száma már lényegesen felülmúlta az egy évvel korábbit.
Az idei Pago Report a Pago platformján 2004. október 1. és 2005. szeptember 30. között végrehajtott mintegy 50 millió tranzakció adatait dolgozza fel. A tranzakciós volumen duplája a tavalyi Pago Reportban feldolgozott mennyiségnek. A tanulmány a fogyasztói magatartás és a fizetési szokások elemzésére összpontosít az európai internetes üzleteknél és áttekintést ad az európai és nemzetközi vásárlókat kiszolgáló internetes üzletek nemfizetési kockázatáról is. A tanulmány részletesen elemzi az összes tipikus internetes értékesítési üzletágat, a kiskereskedelmet, az egészségügyi szolgáltatásokat, az internetes szerencsejátékot, a távközlést és az utazást.
Jelentősen csökkent a pénzvisszatérítések aránya
A tanulmány legmegnyugtatóbb megállapítása az internetes kereskedőkre nézve, hogy jelentős mértékben csökkent a pénzvisszatérítések aránya - emelte ki Markus Weber, a Pago ügyvezető igazgatója. Az átlagos pénzvisszatérítési arány a 2004-es 0,83 százalékról 0,48 százalékra csökkent az áttekintett periódusban . Hozzátette, hogy ez részben a kártya nélküli fizetések terén bevezetett csalásmegelőző mechanizmusoknak volt köszönhető.
Jelentős mértékben nőtt az európai e-kereskedelem forgalma. A javuló fogyasztói elfogadottsággal párhuzamosan az e-kereskedelmi és e-fizetési struktúrákban bekövetkezett stabilizáció valóságos konjunktúrát idézhet elő az e-kereskedelemben. Az idei tanulmány által vizsgált periódusban azonban a trendnek még csak a kezdeti jelei fedezhetők fel. 2005. III. negyedévében azonban a tranzakciók száma már lényegesen felülmúlta az egy évvel korábbit.
Kulcsszavak: e-business
Kapcsolódó cikkek
- Csak bátran, de óvatosan!
- SzEK-konferencia az elektronikus kereskedelemről
- A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe
- E-kereskedelmi rekord
- Internetes kulcsszavak: biztonság és bizalom
- A TDC e-kereső szolgáltatással segíti a hongkongi kereskedelmi kapcsolatok kiépítését
- Az év internetes kereskedője: Bookline.hu
- Egyre több cég vesz részt az e-kereskedelemben
- Biztonsági félelmek miatt visszaesés várható az elektronikus kereskedelemben
- Magyarországról is lehet PayPallal fizetni