Új informatikai rendszer a Magyar Nemzeti Banknál
Az MNB 1997 óta, azaz immár kilenc éve használja az SAP szoftvert nem banküzem-specifikus háttérirodai (back-office) folyamatai kezelésére. A verzióváltás (upgrade) hátterében az MNB azon IT stratégiája áll, mely szerint minden tranzakcionális feladatot SAP-ban kell megoldani. Ennek értelmében az MNB az ehhez szükséges funkciókkal rendelkező legújabb SAP verzióra kívánt átállni. Az MNB-nél bevezetett SAP alkalmazáscsomag pénzügyi, kontrolling, tárgyieszköz-nyilvántartási, anyaggazdálkodási, értékesítési, humán erőforrás és speciális főkönyvi funkcióval rendelkezik, valamint a web alapú toborzás feladatait is végzi, átfogva ezzel a központi bank nem banküzem-specifikus folyamatainak szinte teljes spektrumát.
Magyarországon jelenleg az MNB-vel együtt kilenc bank (az OTP Bank, a K&H, a Raiffeisen Bank, a Takarékbank, az Inter-Európa Bank, az Erste Bank, a West LB Hungaria Bank, és a jelenleg bevezetési fázisban lévő FHB Rt) használ SAP szoftvert.
Szintén az SAP vezethette be a humánerőforrás- fejlesztési funkciót az MNB-nél, valamint az EU-csatlakozást megelőzően az MNB az SAP EU-Fitness nevű szolgáltatáscsomagját is igénybe vette, amelynek keretében az SAP megvizsált minden olyan tevékenységet ( pl. beszerzés, értékesítés), amelyre hatással bírnak a pénzügyi és adózási vonatkozású EU-jogszabályok, és javaslatot tett egyrészt a belső folyamatok, másrészt az ezeket támogató rendszerek átalakítására. Jelenleg pedig egy hosszú távú megállapodás keretében folyamatosan végeznek feladatokat az MNB számára.
Kapcsolódó cikkek
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- SAP-Cisco csoportmunka megoldások
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.