Több mint 1 millió internet-előfizetés
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az első negyedévben elérte a 18,6 milliárd forintot, amely 30 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
A mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 86 ezerrel bővült, a negyedév végén túllépte a 9,4 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 295 ezerrel csökkent. Az előző év azonos időszakához képest a teljes előfizetői állomány 583 ezerrel, 7 százalékkal lett nagyobb. A növekedés éves üteme, a piac lassú telítődése miatt mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 93,4 volt.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 16 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 29 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő.
Egy előfizetésre 2006. I. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 281 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagosan 1,7 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.
A kábeltelefonos szolgáltatások körének dinamikus fejlődése továbbra sem tudja megállítani a vezetékes fővonalak számának csökkenését. 2006. I. negyedév végén - előzetes adatok szerint - 3,4 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 133 ezerrel kevesebb, mint 2005 azonos időpontjában és 29 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 10 százalékkal csökkent az előző év I. negyedévéhez képest. A kezdeményezett hívások időtartama 12 százalékkal mérséklődött.
Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 708 perc volt, 65 perccel kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internethívások nélkül 2,9 perc volt. Internethívások nélkül számítva egy év alatt a beszélgetések száma 7 százalékkal csökkent, a hívások átlagos időtartama pedig mintegy 11 százalékkal nőtt. Továbbra is fennáll, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.
A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama is mintegy 47 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Az első negyedévben az internetszolgáltatók száma 245 volt, 55-tel több, mint egy évvel korábban. Az internetszolgáltatási piac erősen koncentrált, az előfizetések 90 százalékát 19 cég mondhatja magáénak.
Az internet-előfizetők körében a 2005-ben is zajló jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben folytatódtak. A szélessávú (kábel- és xDSL) internet-előfizetések száma egy év alatt 69 százalékkal nőtt, így már majdnem 3-szor akkora, mint a kapcsoltvonali- és az ISDN-előfizetéseké összesen.
Az összes előfizetéseken belül 2005 I. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- A Hungarotel féláron kínálja internet- és telefonszolgáltatását
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Leginkább telefonszámla-csökkentés miatt vesznek telefonközpontot a budapesti kisvállalkozások
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
- T-Kábel: telefonszolgáltatás-fejlesztés 1 milliárdért
- Budapesten indít kábeltelefonos szolgáltatást a T-Kábel
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.