Szerződéssel erősíti meg kapcsolatait az IBM és a Szent István Egyetem
Az együttműködés legtöbb eleme közép- és hosszú távú célként jelenik meg mindkét fél stratégiai elgondolásaiban. Első lépésként az IBM díjmentesen nyújt információ technológiai tanácsadó-konzultációs szolgáltatásokat az intézményi informatikai infrastruktúra hatékonyságának növeléséhez. Erre a feladatra az IBM professzionális, magasan képzett szakértőit alkalmazza.
Az IBM a valódi piaci gyakorlatot visz a képzésbe: a marketing és közgazdász szakembereknek praktikus tudást kívánnak átadni az újonnan induló gyakorlati informatika tárggyal, ahol ERP, CRM illetve Security témakörökben, majd a későbbiekben még specifikusabb architechturális és infrastrukturális ismereteket (SAP) közvetítenek.
A hallgatók elhelyezkedését segítendő az IBM elkötelezett a szakmai programok, szakmai gyakorlatok és a traineeship programok meghirdetésében is. Ezek keretében egyidejűleg több mint 50 harmad-, negyed- és ötödéves hallgató számára lehetőséget nyújtanak maximum féléves programokban való részvételre, aminek keretében nemcsak az IBM Magyarországgal, de az IBM DSS-sel (IBM DS 8000 High-end Storage gyártás) is megismerkedhetnek, majd a diploma megszerzése után, a legjobban teljesítőkre pályakezdő állások várnak. A gyakorlatok és képzések mellett a hallgatók megismerkedhetnek az IBM just-in-time rendszerben működő, 99%-ban a világ high-tech piacaira exportáló váci gyárának működésével, igen komoly minőségbiztosítási és termelési rendszerével. Lehota József intézeti igazgató elmondta, hogy véleménye szerint az IBM számára is előnyösebb, ha már a képzés során megismerkedhet az új generációval, így többéves közös munka után, jóval specifikusabb módon képes kiválasztani a megfelelő szakembereket.
Az IBM eddig is és a jövőben is kisegítette hardvereszközökkel az egyetem infrastruktúráját, sőt szerver- és speciális célhardver-eszközöket oktatási célra folyamatosan biztosítanak azért, hogy a hallgatók minél hamarabb megismerhessék a mai technológiákat. A több éve az egyetemen lévő oktatók számára pedig igény szerint negyed-, illetve félévente továbbképzéseket tartanak, hogy a meglévő tudásuk ne avuljon el a gyorsan változó területeken sem.
A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara számára az együttműködés formalizálása tehát számos előnnyel jár, hiszen a szakképzési hozzájárulásokon keresztül közvetlen forrásokat, míg a hardvereszközök átadása és a profi multinacionális tapasztalatokkal rendelkező szakemberek oktatóként való delegálása pedig forintban nem kifejezhető segítséget nyújt az intézménynek. Az eddigi informális együttműködés eredményeképp is az itt végzett hallgatók jóval versenyképesebbek a piacon, már a tanulmányok alatt megismerik a modern vállalatirányítási és technológiai rendszereket. Több magyar vezető oktató, professzor is állította, hogy a Gödöllőn kialakult együttműködés és infrastruktúra jelenleg példamutató az egész országban.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.