Szerződéssel erősíti meg kapcsolatait az IBM és a Szent István Egyetem

forrás Prim Online, 2006. június 7. 13:10
Az IBM magyarországi vállalata oktatási-kutatási és a hallgatók elhelyezkedését segítő karrier-együttműködési megállapodást kötött a gödöllői Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karával.
"A SZIE GTK Marketing Intézetével már hosszú ideje, pontosabban hét éve működünk együtt informális módon, és most mindkét fél úgy érezte, ideje az eddigi ad hoc jellegű kapcsolatokat formalizálni és kiterjeszteni egy szerződéses kapcsolatban, melyben közösen megerősítjük a szándékokat és kölcsönös kötelezettségvállalásokat teszünk - mondta Paál Péter, az IBM Magyarország vezérigazgatója.

Az együttműködés legtöbb eleme közép- és hosszú távú célként jelenik meg mindkét fél stratégiai elgondolásaiban. Első lépésként az IBM díjmentesen nyújt információ technológiai tanácsadó-konzultációs szolgáltatásokat az intézményi informatikai infrastruktúra hatékonyságának növeléséhez. Erre a feladatra az IBM professzionális, magasan képzett szakértőit alkalmazza.

Az IBM a valódi piaci gyakorlatot visz a képzésbe: a marketing és közgazdász szakembereknek praktikus tudást kívánnak átadni az újonnan induló gyakorlati informatika tárggyal, ahol ERP, CRM illetve Security témakörökben, majd a későbbiekben még specifikusabb architechturális és infrastrukturális ismereteket (SAP) közvetítenek.

A hallgatók elhelyezkedését segítendő az IBM elkötelezett a szakmai programok, szakmai gyakorlatok és a traineeship programok meghirdetésében is. Ezek keretében egyidejűleg több mint 50 harmad-, negyed- és ötödéves hallgató számára lehetőséget nyújtanak maximum féléves programokban való részvételre, aminek keretében nemcsak az IBM Magyarországgal, de az IBM DSS-sel (IBM DS 8000 High-end Storage gyártás) is megismerkedhetnek, majd a diploma megszerzése után, a legjobban teljesítőkre pályakezdő állások várnak. A gyakorlatok és képzések mellett a hallgatók megismerkedhetnek az IBM just-in-time rendszerben működő, 99%-ban a világ high-tech piacaira exportáló váci gyárának működésével, igen komoly minőségbiztosítási és termelési rendszerével. Lehota József intézeti igazgató elmondta, hogy véleménye szerint az IBM számára is előnyösebb, ha már a képzés során megismerkedhet az új generációval, így többéves közös munka után, jóval specifikusabb módon képes kiválasztani a megfelelő szakembereket.

Az IBM eddig is és a jövőben is kisegítette hardvereszközökkel az egyetem infrastruktúráját, sőt szerver- és speciális célhardver-eszközöket oktatási célra folyamatosan biztosítanak azért, hogy a hallgatók minél hamarabb megismerhessék a mai technológiákat. A több éve az egyetemen lévő oktatók számára pedig igény szerint negyed-, illetve félévente továbbképzéseket tartanak, hogy a meglévő tudásuk ne avuljon el a gyorsan változó területeken sem.

A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara számára az együttműködés formalizálása tehát számos előnnyel jár, hiszen a szakképzési hozzájárulásokon keresztül közvetlen forrásokat, míg a hardvereszközök átadása és a profi multinacionális tapasztalatokkal rendelkező szakemberek oktatóként való delegálása pedig forintban nem kifejezhető segítséget nyújt az intézménynek. Az eddigi informális együttműködés eredményeképp is az itt végzett hallgatók jóval versenyképesebbek a piacon, már a tanulmányok alatt megismerik a modern vállalatirányítási és technológiai rendszereket. Több magyar vezető oktató, professzor is állította, hogy a Gödöllőn kialakult együttműködés és infrastruktúra jelenleg példamutató az egész országban.
Kulcsszavak: oktatás IBM-hu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01