Indiában erősítenek a nyugati mobil-és csúcstechnológiai cégek

MTI Sajtóadatbank, 2006. június 9. 10:11
Újabb nagy nyugati távközlési vállalat jelentett be indiai beruházási terveket: a mobiltelefonokat gyártó amerikai Motorolánál csütörtökön azt közölték, hogy 100 millió dolláros beruházással gyárat építenek az ország déli részén lévő Madras közelében.
A világ második számú mobilgyártójának tervei szerint az indiaiüzem 2007-ben kezdheti meg a termelést.

Ezt megelőzően a Motorola nagy versenytársa, a Nokia jelentett be hasonló terveket: a finn mobilcég 150 millió dolláros beruházással ugyancsak Madrasban épít mobiltelefonokat gyártó üzemet.

Az indiai piac egyre fontosabb a nyugati cégek számára, hiszen a hatalmas piacon havi 4 millióval növekszik a mobitelefon-előfizetők száma. A közel 100 millió indiai mobilfelhasználó többsége egyelőre még a Nokiát részesíti előnyben a Motorola, a Samsung, vagy az Ericsson készülékeivel szemben.

Néhány nappal korábban az IBM is nagyszabású indiai terjeszkedést jelentett be: a cég megháromszorozza befektetéseit Indiában, melyek így elérik majd a 6 milliárd dollárt három év elteltével. A vállalat Bangalore-ban, India technológiai központjában, eddigi fő beruházási körzetében fejleszt elsősorban, létrehoznak egy szoftverlaboratóriumot, egy telekommunikációs kutató és innovációs központot és ezzel jelentősen növelni fogják Bangalore-ban alkalmazottaik számát is.

Már ez idő szerint is összesen 43 ezer embert foglalkoztatnak Indiában, a legnagyobb mértékű tevékenységkihelyezést hajtottak végre az amerikai vállalatok közül. Az IBM eddigi kétmilliárd dolláros beruházásával Indiában messze lekörözi az ugyancsak amerikai Cisco és Intel számítástechnikai vállalatokat, amelyek 1,1, illetve 1 milliárd dollár erejéig kötelezték el magukat a népes ázsiai államban.
Kulcsszavak: Motorola India

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01