A marketing minden formáját átalakítja az internet
“Azokat a vállalatokat kecsegteti szép jövő a marketing területén, amelyek megtanulják, hogyan pozícionálják márkájukat az integrált marketing erőfeszítések segítségével, és képesek mérni ezen erőfeszítéseik hatását” – nyilatkozta Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit Executive Services Észak-Amerikáért felelős igazgatója.
A teljes vállalati marketingfunkcióknak az online marketing alapelvei köré szervezése teljesen különbözik a 10 évvel ezelőtti online marketingtől, amely egyszerűen csak arra törekedett, hogy direkt reakciókat okozzon. A sikeres marketingtevékenység folytatása érdekében azonban életbevágóan fontos követni az átalakulást.
“Egyre kevesebb ember lát alapvető különbséget digitális és hagyományos élete között”, mondta Patrick Keane, a Google marketingigazgatója. Sok piaci szereplő hamar alkalmazkodik ehhez a megváltozott környezethez, és források átcsoportosításával és új osztályok kiépítésével jut előnyhöz a digitális világban.
Az elemzés legfontosabb megállapításai:
Branding: A piaci szereplők arra törekednek, hogy branding törekvéseiket minél inkább kézzelfogható üzleti eredményekkel kössék össze. A marketingvezetők taktikai céljaikat igyekeznek átfogó branding stratégiájukba becsomagolni. A kutatás során megkérdezett vezetők 50%-a a vezető generáció elérését, 46%-uk pedig a vásárlási szokások brandeken keresztüli befolyásolását tekintik a siker egyik legfontosabb mércéjének A megkérdezett felső vezetők megemlítették, hogy az interaktív eszközök és tartalmak, amelyek képessé teszik a fogyasztót arra, hogy információkat szerezzen a termékekről, szintén a brand részévé váltak. Az online branding előtt annak a tulajdonságának köszönhetően nyílt meg a lehetőség a központi marketingeszközzé válásra, hogy képes egyesíteni a taktikai és a stratégiai célokat.
Integráció: A kutatás szerint a marketing-erőfeszítések egyetlen stratégiában való egyesítése még sosem volt ilyen fontos, bár a felső vezetők még rendszeresen nehézségekbe ütköznek ennek kialakításával kapcsolatban. A megkérdezett vezetők 52%-a bevallotta, hogy saját online és offline marketingtevékenységük párhuzamosan fut egymás mellett vagy egyáltalán nincs összekapcsolva, integrálva. Véleményük szerint a hatékonyabb integráció szükségessége el fogja törölni a szervezeti határvonalat, amely a kreativ törekvések és a médiatervezés és vásárlás funkciói között vannak a marketing területén belül.
Mérhetőség/felelősség: Bármely marketingkampány sikere attól függ, hogy a piaci szereplő képes-e mérni az eredményeket és hozzá tudja-e kapcsolni azokat speciális célokhoz – ez egy olyan terület, ahol az online marketing egyértelmű előnyökkel rendelkezik. A mérhetőség tekintetében azonban még sokat lehet fejlődni. A felmérés szerint az image/brand építés az egyetlen terület, amelyről a marketingvezetők túlnyomó többsége azt nyilatkozta, hogy ott hatékonyan képesek mérni eredményeiket. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a hatékonyabb mérési eljárásokra való váltás elkerülhetetlen, hiszen a vezérigazgatók és az igazgatótanácsok a marketingre fordított költségek hatásának jobb mérését szorgalmazzák.
Belső szervezet: Ahogy az eredményhez való hozzájárulásuk egyre mérhetőbb lesz, a marketingesek 57%-a szeretne a termék- vagy szolgáltatásfejlesztés még korábbi stádiumában bekapcsolódni a munkába. Ezenkívül a marketingesek 45%-a arra számít, hogy az elkövetkező 2 évben még mélyebben bevonják őket a stratégiai partnerséggel és szövetségekkel kapcsolatos döntésekbe. Ahogy a marketingosztálynak egyre nagyobb szerepe lesz az olyan jellegű tevékenységekben is, mint a szövetségek kötése, közös vállalkozások elindítása, illetve termék vagy szolgáltatás, új felépítésre, és más szervezeti újításokra lesz szükség.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.