Alcatel harmadik negyedév: 41,7 százalékkal csökkent a profit
Az üzemi eredmény, 258 millió euró, 7,2 százalékkal kevesebb a tavalyi harmadik negyedévi 278 milliónál.
A bevétel 1,4 százalékkal 3,335 milliárd euróra nőtt 3,289 milliárdhoz képest. E növekedés üteme is jócskán lassult az első negyedévi 17,6 százalékról és a második negyedévi 7,6 százalékról.
A vezetékes üzletágban a bevétel 6,3 százalékkal 1,363 milliárd euróra nőtt, a mobilüzletágban 9 százalékkal 994 millió euróra csökkent. A belső - vállalati, közlekedési - távközlési berendezésekből a bevétel 7,9 százalékkal 1,001 milliárd euróra nőtt.
A svéd Telefon AB LM Ericcson, a világ legnagyobb távközlési berendezésgyártója 6,2 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el a harmadik negyedévben, 17 százalékkal többet az egy évvel azelőttinél, főleg a Sony Ericsson mobilkészülék-gyártó vegyesvállalat kiugró teljesítménye miatt.
A második negyedévben az Alcatel 180 millió eurós adózott eredményt ért el, 8,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 196 milliónál.
Az üzemi eredmény, 263 millió euró, azonos volt a tavalyi második negyedévivel.
A bevétel, 3,384 milliárd euró, 7,6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbi 3,145 milliárdot.
A vezetékes üzletág bevétele 11,4 százalékkal, a mobil távközlési üzletág forgalma 5,1 százalékkal emelkedett.
Az első negyedévben az Alcatel 113 millió eurós adózott eredményt ért el, 17 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévi 136 milliónál.
Az üzemi eredmény 198 millió euróra gyarapodott 107 millióhoz képest, a forgalom 17,6 százalékkal 3,067 milliárd euróra emelkedett 2,607 milliárdhoz képest
Folytatódott a vezetékes üzletág gyors fejlődése a szélessávú szolgáltatást lehetővé tevő berendezéseknek köszönhetően, itt a forgalom 1,273 milliárd euróra nőtt 987 milliárdhoz képest, és az üzemi eredmény 110 millió euróra ugrott 50 millióhoz képest. A vezetékes üzletág a tavalyi harmadik negyedévben kezdte növelni bevételét, előtte négy éven át folyamatosan csökkent a forgalma.
Az Alcatel és az amerikai Lucent Technologies április elején bejelentette egyesülését, ezzel 21 milliárd eurós árbevételű cégcsoport jön létre, amely a 24 milliárd eurónak megfelelő forgalmú amerikai Cisco Systems után a világ második számú távközlési hálózatépítője lesz.
Az új vállalatban az Alcatelnek 60 százalékos, a Lucentnek 40 százalékos a részesedése. A szinergiahatások révén három év alatt adózás előtt 1,4 milliárd eurós megtakarítást várnak. Az egyesült cég távlati célja, hogy világelső legyen a távközlési hálózatépítésben.
Az ügyletet indokolja, hogy a kereslet ugyan nő, de jelenleg már túlkínálat is érezhető a távközlési berendezések piacán: túl sok gyártó vadászik viszonylag kevesebb vevőre, miután a távközlési vállalatok körében már két éve óta zajlik a konszolidáció, főleg az Egyesült Államokban.
Ugyancsak április elején közölték, hogy az Alcatel átadja a műholdrészlegét az ugyancsak francia Thales védelmi elektronikai gyártónak, cserébe megkapja a Thales 21,6 százalékát, miután eddig 10 százaléka volt a Thalesben. Ezzel a francia állam része 27,1 százalékra csökken a Thalesben az eddigi 31,3 százalékról.
Tavaly az Alcatel adózott eredménye 61,46 százalékkal 930 millió euróra nőtt a 2004-es 576 millióról
Az üzemi eredmény 1,189 milliárd euróra nőtt 1,179 milliárdról, a nettó bevétel 7,3 százalékkal 13,135 milliárd euróra emelkedett 12,244 milliárdról.
Tavalyról részvényenként 0,16 eurós osztalékot fizettek, 2001 óta első ízben.
Az Alcatel már 2004-ben is javította helyzetét, de megint nem fizetett osztalékot.
2004-ben az adózott eredmény a korábbi - nem IFRS-szabványú - beszámoló szerint 281 millió euró lett a 2003-as 1,94 milliárd eurós veszteség után. A pénzforgalmi többlet 978 millió euróra gyarapodott 449 millióról, a nettó értékesítés 12,27 milliárd euróra nőtt 11,61 milliárdról.
A 2003-as eredményeket is módosították a 2004-es beszámolóban, leszámítva a száloptikai tevékenységet, a mobilkészülék-gyártást és más tevékenységeket, amelyeket 2004-ben kivettek a csoportmérlegből. Az Alcatelnél 2004. áprilisban közölték, hogy a kínai TCL céggel vegyes vállalatot alapítottak mobilkészülékek gyártására. Az Alcatelnek 45 százaléka van a közös cégben, TCL-részvényekre való átváltás opciójával, 55 százalék pedig a kínai partneré, amely 55 millió eurónak megfelelő készpénz-befektetéssel járult hozzá az alapításhoz. Az Alcatel 45 millió eurót fektet be, és a közös vállalatba vitte a mobiltelefon-üzletágát. A japán-svéd Sony Ericcson után ez volt a második európai próbálkozás olcsóbban termelő ázsiai partnerrel vegyes vállalatban föllendíteni a készülékgyártást - a jelek szerint sikerrel -, amely az Alcatelnél korábban veszteséges volt.
Az Alcatel, háromévi sorozatos veszteség után, a 2004-es első negyedévtől ismét nyereséges, mindenekelőtt a mobilhálózati és a szélessávú berendezések iránti keresletnek köszönhetően.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- A Telekom Austria tavalyi éve: 37,4 százalékkal nőtt a profit
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.