Microsoft Innovációs Nap Budapesten
„Az innováció támogatása a Microsoft számára létkérdés, hiszen ez adja partnerkörünk versenyképességét, alkalmazkodását a változó piaci körülményekhez. Ugyanakkor a partnereink azt nyerik a velünk való együttműködésben, hogy felhasználhatják a mi saját innovációnk eredményeit – erre egyébként a Microsoft évente kb 6 milliárd dollárt költ –, és ez lehetővé teszi, hogy másokat megelőzve, náluk hatékonyabban, a valós piaci problémára koncentrálva fejleszthessék ki megoldásaikat, a mi szoftvereinket mint infrastruktúrát alapul véve” – emelte ki Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az információtechnológiát intenzíven használó vállalkozások és az állami szolgáltatások két oldalról is erősíthetik Magyarország versenyképességi mutatóit. Egyrészt a hatékonyságnöveléssel, másrészt az informált döntéshozatal révén. A hatékonyság növelésének fontos eszköze a tudás célzott piacra juttatásának- vagy a piac bővítésének lehetősége. Az Innovációs Nap remek alkalmat biztosított a Microsoft számára, hogy példát mutasson a hazai és külföldi tőke által meghatározott ipari, pénzügyi és kereskedelmi szektor számára, hogy miként lehet hatékonyan és jól alkalmazni a különböző tudásközpontokban, vállalati kutatóhelyekben rejlő lehetőségeket. Azáltal, hogy bemutatta a tehetséges kutatóknak nyújtott támogatás kézzel fogható eredményeit, bizonyítja a tudás piacra juttatásának lehetőségét is.
A rendezvény bemutató standjain bemutatásra kerültek a Microsoft saját innovációjának legfrissebb eredményei, a Vista és az Office 2007 rendszer, valamint hazai fejlesztő partnerek példaszerű alkalmazásai. Ilyen például a Revolution Software Microsoft Dynamics NAV rendszeréhez fejlesztett likviditástervező és kontrolling modulja, amely olyan speciális funkciókat is kiszolgál, mint amilyeneket az építőipari, valamint holding struktúrában működő vállalkozások igényelnek. A Revolution Software e fejlesztését az NFT GVOP pályázatában nyert támogatás felhasználásával végezte. Az eSpirit Kft. emellett bemutatta a digitális televíziózás területén végzett fejlesztését, amely a német piacon hamarosan bevezetésre kerül.
Magyarország nemzetközi versenyképessége meghatározó szerepet játszik a gazdaság előrehaladásában. A fejlett gazdaságok mára kifinomult „tudásgyárakkal” rendelkeznek. Az ezekből folyamatosan kiáramló új elképzelések adott feltételek mellett értékesíthetők és olyan új termékekben, szolgáltatásokban, technológiákban öltenek testet, amelyek piaci megítélésében a költségtényező csak másodlagos szereppel bír. Az így megszerzett versenyelőny nagyságrendi megtakarításokat eredményez. Így válik a tudás és ennek piacosított formája, az innováció, a fejlett gazdaságok exportjának kulcstényezőjévé.
Sajtóközlemény
Kapcsolódó cikkek
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- MS: IT-vakáció a Balatonon diákoknak
- Magyar e-government jövőkép Brüsszelben
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- Microsoft-program a frissdiplomások elhelyezkedésének megkönnyítésére
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.