Jól szerepelt a Zune az első héten

Milkovits Gábor, 2006. december 4. 09:12
Az NPD piackutató adatai szerint a Microsoft Zune hordozható zenelejátszója az összes eladott készülék 9%-át tette ki az első héten az Egyesült Államokban, amivel a második helyet szerezte meg az iPod mögött.
A tengerentúlon november 14-én debütáló készülék ugyanakkor egyelőre nem veszélyezteti az Apple iPod hegemóniáját, amelynek különféle verziói 63%-ot értek el ugyanazon a héten. A szokásos második SanDisk ezúttal 8%-kal a harmadik helyre szorult vissza, nem szabad azonban elfelejteni, hogy a Zune esetében egy beharangozott újdonságról van szó. A lejátszó mögött ráadásul ott áll teljes súlyával a Microsoft, a készülék sorsát azonban a legnagyobb valószínűség szerint rövidtávon a hálaadás ünnepi és karácsonyi forgalom, hosszabb távon pedig a kapcsolódó zeneletöltő szolgáltatás minősége és díjszabása határozza majd meg. Fontos adat az NPD felmérésében, hogy az eladott iPod-ok nagyobb része ma már az olcsóbb flashmemóriás modellek közül kerül ki, így a Microsoftnak alighanem szintén elő kell majd rukkolnia ilyenekkel abban az esetben, ha állni akarja a sarat a fő riválissal szemben.

Az első modelljével divatőrületet teremtő, letisztult és harmonikus formavilágú iPoddal ellentétben a Zune aligha a külsejével fog hódítani, különösen, ami a barna színű változatot illeti. A Microsoft ráadásul néhány vásárlót – összesen százat – limitált rózsaszín modellekkel lepett meg, amelyek egy része igen hamar az eBayen landolt, egyes esetekben 700 dolláros kikiáltási áron. A készülék ugyanakkor versenytársánál nagyobb kijelzővel, illetve WiFi alkalmazással és ehhez kapcsolódó tartalomcserélő megoldással is rendelkezik.
Kulcsszavak: lejátszó MP3

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01