Graphisoft, 2006 - 1,259 millió euró veszteség
A negyedik negyedévben a társaság vesztesége 4,136 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 798 ezer euró nettó eredménnyel. Tavaly az utolsó három hónapban a bevétel 8,913 millió euró volt, 25,1 százalékkal több a bázisidőszakinál.
A negyedik negyedévi eredmény lényegesen rosszabb az elemzők által várt 961 ezer eurós nettó profitnál, míg az árbevétel meghaladja a 8,578 millió eurós konszenzust.
A Graphisoft pro-forma szerinti nettó eredménye 2,194 millió euró volt tavaly, míg a negyedik negyedévben 2,283 millió euró veszteséggel zárt. Egy évvel korábban a pro-forma eredmény 669 ezer euró volt, 2005 negyedik negyedévében 798 ezer eurót tett ki.
A pro-forma pénzügyi adatok nem tartalmazzák a részvényalapú juttatásokkal kapcsolatos rendkívüli költséget, amelynek elszámolása a Graphisoft SE szétválásakor vált szükségessé és az opciók újraárazásának hatását fejezi ki. A pro-forma eredmény nem tartalmazza az akvizícióhoz kapcsolódó egyszeri ráfordításokat sem.
A jelentés szerint a 2006. év a hatalmas változások, eredmények és kihívások esztendeje volt a Graphisoft számára. A szoftver- és az ingatlanüzletágak szétválasztása augusztusban azt eredményezte, hogy két önálló tőzsdei cég folytatta profiltiszta tevékenységét.
Tavaly az év utolsó napján a Nemetschek AG többségi tulajdont szerzett a Graphisoftban, megszerezve a részvények 54,3 százalékát. A Nemetschek AG szándékában áll, hogy 2007-ben megszerezze a Graphisoft teljes részvényállományát.
Tavaly a Graphisoft erőteljesen, 25,1 százalékkal növelte árbevételét, és az utóbbi hat évben először lépte át a 30 millió eurós határt.
Az elmúlt évben a társaság 628 ezer eurós üzemi veszteséget szenvedett el, ami azonban tartalmaz egyszeri, rendkívüli tételeket is, mint az ingatlan üzletág leválasztásához kapcsolódó opció átárazás költségét, az akvizícióhoz kapcsolódó tételeket, illetve a rendkívüli értékvesztést a Construction üzletágban.
A Graphisoft közölte: az üzletág nyereségessé tételének időszükséglete hosszabb annál, mint amennyit a társaság és részvényesei megengedhetnek. Ezért a Graphisoft elvi megállapodást kötött az üzletág Borealis Ventures által támogatott menedzsmentjével arról, hogy egy új társaság keretein belül viszik tovább az üzletág fejlesztését. Ez várhatóan márciusban történhet meg, a végleges szerződések sikeres megkötésének függvényében.
Amennyiben a kiválás sikeresen lezajlik, arra számítunk, hogy a Construction üzletág első negyedéves vesztesége 1 millió euró alatt maradhat.
A jelentés szerint az ArchiCAD üzletág jól teljesített: üzemi nyereséghányada 35,7 százalék, illetve 38,1 százalék volt az év valamint a negyedév során. A tizenkét havi pro-forma üzemi eredménye elérte a 10 millió eurót, ami 128,1 százalékos javulás 2005-höz képest.
Ezzel szemben a Construction üzletág üzemi költségei 73,4 százalékkal nőttek tavaly, s ezen felül az üzletág költségei között felmerült egy 1,95 millió eurós értékvesztés is 2006 decemberében, ami két speciális technológiához kapcsolódik. Összességében az üzletág költségei 127 százalékkal nőttek, ami csak részben ellensúlyozott a fedezeti összeg 49,3 százalékos javulása. Az üzletág 7,2 millió eurós tavalyi vesztesége a társaság által vártnál magasabb volt - közölték.
A Graphisoft jegyzett tőkéje nem változott, december végén 213 ezer euró volt. A saját tőke a 2005. év végi 44,655 millió euróról tavaly december végére 24,179 millió euróra csökkent.
A társaság részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek, hétfői záró ára 2245 forint volt. Az elmúlt 12 hónapban 1100 forint és 2380 forint között mozgott a papír ára.
Kapcsolódó cikkek
- Graphisoft: 50 százalékkal nőtt a nettó nyereség
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A Nemetscheké a Graphisoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.