Twitter: hétköznapi csivitelésmánia
"Éppen azon gondolkodom, melyik pólómat vettem fel reggel (megnézni nem ér)" - írja egy magyar felhasználó. "Lágy tojást főzök" - jelenti egy amerikai twitterező. Ilyen hétköznapi ügyekről szóló közleményekből naponta akár 70 ezret képesek összehozni az egyszerű Twitter-tagok és a Twitterholicnak becézett csivitelésfüggők, akik közül 580 jelentéssel Leo Laporte technológiai szakújságíró a csúcstartó.
A szolgáltatást az Obvious nevű, ma még kicsi San Francisó-i cég fejlesztette és működteti. A vállalat vezetője Evan Williams, az úgynevezett webkettes - a felhasználók aktivitásán, alkotó közreműködésén alapuló - alkalmazások pápája, a blogkultúra úttörője.
A Focus című német hírmagazin honlapján megjelent cikk szerint a Twitter tetszés szerint szabadon alakítható, és már meg is jelent számos alfaja, így például a Twittervision, a csivitelő és a Google Map térképszolgáltatás kombinációja, amely megmutatja, hogy a bejegyzések a világ mely pontjáról érkeznek.
A Twitter.com felhasználója meghívót küldhet barátainak, vagy kapcsolatba léphet a már regisztrált ismerősökkel, és néhány kattintással kizárhatja a vadidegenek csivitelését, hogy csak a baráti kör bejegyzéseit figyelje. Az alkalmazás ráadásul a különböző internetes csevegőprogramokon és sms-formátumban mobiltelefonon is fut, bár egyelőre még csak az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában érhető el a helyi mobilhálózatokon.
Az e-mailnél gyorsabb, az sms-nél sokoldalúbb és a blognál tömörebb Twitter a szakértők szerint sok mindenre alkalmas lehet. Az esti mozizás hatékony szervezésén túl például kiválóan alkalmas hírterjesztésre, így a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság már szinte percenként ad ki twitter-gyorshíreket.
Könnyen előfordulhat, hogy a Twitter.com lesz a következő webkettes sikertörténet. Ehhez mindenekelőtt működőképes üzleti modellre lenne szükség. Ilyesmivel az Obvious egyelőre nem rendelkezik, de nem is nagyon aggódnak a vállalatnál, hanem inkább a fejlesztésre koncentrálnak, hiszen Evan Williams előző nagy dobására, a Blogger.com blogszolgáltatásra is hamar lecsapott a Google és hatalmas pénzért gyorsan felvásárolta.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Internet Hungary - Néhány éven belül visszaeshet a közösségi oldalak látogatottsága
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.