Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
Korlátok közé szorítja a javaslat azt, hogy miképpen küldhetnek reklám anyagokat - elektronikusan - a cégek a fogyasztóknak. Azt nem részletezi a törvényjavaslat, hogy egy forgalmazó, kereskedő, vagy szolgáltató miként juthat hozzá leendő ügyfelei adataihoz, de azt kimondja, hogy elektronikus hirdetés csak a kifejezett hozzájárulásukkal küldhető nekik. A hozzájárulásokról, valamint a hozzájárulók személyes adatairól nyilvántartást kell vezetni. A hirdető csak az eredeti felhatalmazásban szereplő - valamint az azokhoz hasonló - termékekről és szolgáltatásokról küldhet hirdetést. Új termékre és szolgáltatásra másik felhatalmazást kell kérni.
Aki eljutott odáig, hogy elektronikus úton rendeljen árut, annak a megrendelés elküldése előtt ajánlatos újra átnéznie a kitöltött blankettát, a szolgáltatónak pedig lehetővé kell tennie azt, hogy feladás előtt még módosíthassa az ügyfél a megrendelést. Elküldés után a szolgáltatónak vissza kell igazolnia a megrendelést, és ha ezt 48 órán belül nem teszi meg, akkor a megrendelő mentesül mindazon kötelezettségek alól, amelyeket a blanketta elküldésével vállalt.
A javaslat a közvetítő szolgáltató - az internet szolgáltató - kéretlen levelekért való felelősségét kizárja. Viszont akit kár ért a jogellenes tartalmú információ miatt, az kérheti a közvetítő szolgáltatótól a jogsértés abbahagyását.
Jövő év március utolsó napjától nem kell ügyfélszolgálati irodát működtetniük az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégeknek. Elég, ha elektronikusan működtetik az ügyfélszolgálatot, viszont üzemzavar esetén biztosítaniuk kell a telefonos elérhetőségüket. Az indoklás szerint ennek az az oka, hogy az uniós gyakorlat szerint az országok többsége a jövőbeni magyar szabályokkal egyező előírást alkalmaz. Ha maradt volna az üzlet-fenntartási kötelezés, akkor a magyar cégek versenyhátrányba kerültek volna a külföldiekkel szemben.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.