A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
Milkovits Gábor, 2007. május 19. 09:40
A Microsoft bejelentette, hogy minden eddigi vásárlásánál magasabb összegért, 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget.
Az Aquantive termékei több szempontból is ideálisan beleillenek a Microsoft online terveibe. A számos reklámszerveren futó Atlas például közvetlen versenytársa a Google által megvett DoubleClick-nek, a cég hirdetők és kiadók számára kínált Drive PM eszközei a nyolcadik helyen állnak a piacon, az Avenue A Razorfish interaktív reklámügynökség pedig különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Az Aquantive széleskörű termékei és szolgáltatásai általában is jól jönnek a Microsoftnak ahhoz, hogy még színesebbé és sokoldalúbbá tegye folyamatosan bővülő, és egyelőre a fejlesztés kezdeti szakaszában lévő Windows Live online szolgáltatáscsomagját.
Az online marketing hosszú évek várakozásai és jóslatai után az utóbbi időben kezdett látványosan bővülni, és ahogy az Steve Ballmer közleményében is hangsúlyt kapott, az ehhez kapcsolódó szoftverigények drámai módon növekednek. Ez pedig nyilvánvalóan hatalmas üzletet ígér az ebben (is) utazó cégeknek: az ilyen jellegű felvásárlások sorában a Google nyitotta a sort, amikor a múlt hónapban 3,5 milliárd dollárt fizetett a DoubleClick-ért, ám a Yahoo sem várt sokáig, és 680 millióért gyorsan megvette a Right Media-t. Az internet-alapú szolgáltatások terén lemaradni nem akaró Microsoft részéről ezek után kézenfekvő volt a most bejelentett lépés. A felvásárlás technikailag az év második felében zárul le, és a piac jelentőségét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy a Microsoft részvényenként 85%-kal magasabb árat fizet az Aquantive-ért a papírok csütörtöki záró értékénél.
Az online marketing hosszú évek várakozásai és jóslatai után az utóbbi időben kezdett látványosan bővülni, és ahogy az Steve Ballmer közleményében is hangsúlyt kapott, az ehhez kapcsolódó szoftverigények drámai módon növekednek. Ez pedig nyilvánvalóan hatalmas üzletet ígér az ebben (is) utazó cégeknek: az ilyen jellegű felvásárlások sorában a Google nyitotta a sort, amikor a múlt hónapban 3,5 milliárd dollárt fizetett a DoubleClick-ért, ám a Yahoo sem várt sokáig, és 680 millióért gyorsan megvette a Right Media-t. Az internet-alapú szolgáltatások terén lemaradni nem akaró Microsoft részéről ezek után kézenfekvő volt a most bejelentett lépés. A felvásárlás technikailag az év második felében zárul le, és a piac jelentőségét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy a Microsoft részvényenként 85%-kal magasabb árat fizet az Aquantive-ért a papírok csütörtöki záró értékénél.
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
2024. december 13. 18:15
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
legfrissebb cikkei
Megtanulhatunk-e a természettől túlélni
2024. 12. 13