A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget

Milkovits Gábor, 2007. május 19. 09:40
A Microsoft bejelentette, hogy minden eddigi vásárlásánál magasabb összegért, 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget.
Az Aquantive termékei több szempontból is ideálisan beleillenek a Microsoft online terveibe. A számos reklámszerveren futó Atlas például közvetlen versenytársa a Google által megvett DoubleClick-nek, a cég hirdetők és kiadók számára kínált Drive PM eszközei a nyolcadik helyen állnak a piacon, az Avenue A Razorfish interaktív reklámügynökség pedig különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Az Aquantive széleskörű termékei és szolgáltatásai általában is jól jönnek a Microsoftnak ahhoz, hogy még színesebbé és sokoldalúbbá tegye folyamatosan bővülő, és egyelőre a fejlesztés kezdeti szakaszában lévő Windows Live online szolgáltatáscsomagját.

Az online marketing hosszú évek várakozásai és jóslatai után az utóbbi időben kezdett látványosan bővülni, és ahogy az Steve Ballmer közleményében is hangsúlyt kapott, az ehhez kapcsolódó szoftverigények drámai módon növekednek. Ez pedig nyilvánvalóan hatalmas üzletet ígér az ebben (is) utazó cégeknek: az ilyen jellegű felvásárlások sorában a Google nyitotta a sort, amikor a múlt hónapban 3,5 milliárd dollárt fizetett a DoubleClick-ért, ám a Yahoo sem várt sokáig, és 680 millióért gyorsan megvette a Right Media-t. Az internet-alapú szolgáltatások terén lemaradni nem akaró Microsoft részéről ezek után kézenfekvő volt a most bejelentett lépés. A felvásárlás technikailag az év második felében zárul le, és a piac jelentőségét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy a Microsoft részvényenként 85%-kal magasabb árat fizet az Aquantive-ért a papírok csütörtöki záró értékénél.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59