Banki CRM: személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálás

forrás Prim Online, 2007. november 3. 14:33

Jövő évtől már az összes vezető lakossági bank ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerre építve szolgálja ki ügyfeleit Magyarországon. A banki adatvagyon hatékony kezelésén alapuló rendszer révén az ügyfelek személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálása válik lehetővé. Mindennek alapját az elmúlt években bevezetett, vagy éppen most bevezetésre, megújításra kerülő ún. banki CRM rendszerek adják. A banki operatív CRM rendszereket szállító Scale Solutions szerint jövőre befejeződik a vezető bankok ügyfél-kiszolgálási rendszereinek korszerűsítése, és ennek nyertesei az ügyfelek lesznek.

„A banki ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerek elterjedésének egyértelmű nyertesei az ügyfelek – mondta Bacsek Péter, a jelenleg is több hazai CRM projekt bevezetésén dolgozó Scale Solutions társult partnere. „A rendszerek megadják mindazt a támogatást, ami az ügyfél fronton, az ún. front office-ban dolgozó munkatársaknak szükséges az ügyfelek maradéktalan kiszolgálásához. A számítógépes felületre összeállított és egyszerre megjeleníthető adatok alapján a banki ügyintéző pillanatok alatt áttekintést nyer az adott ügyfélnek a banknál vezetett folyószámlájáról, hiteleiről, bankkártyáiról. Mindezek alapján rövid idő alatt tud az ügyfélnek testre szabott, személyes szolgáltatást ajánlani, kérdéseire a legmegfelelőbb válaszokat adni. Tapasztalatunk szerint a CRM rendszerek alkalmazása a stratégiailag tudatosan gondolkodó bankok közös ismertetőjele” – mondta Bacsek Péter.

A CRM rendszerek elterjedését sokan a kereskedelmi bankok fejlődésének egyik legfontosabb mérföldkövének tartják. Ezek a rendszerek teszik ugyanis lehetővé, hogy a bankok ne általános csomagokkal és ajánlatokkal bombázzanak mindenkit, hanem az adott célcsoport szokásainak és igényeinek leginkább megfelelő javaslatokat tehessenek. Ennek alapját a tudatos szegmentálás adja, ezt követheti a megfelelő számítástechnikai rendszer kiépítése és az ügyintézők felkészítése. A bankok nem kis mértékben támaszkodnak a munka során azokra a szakmai ismeretekre, melyeket elsősorban a piaci módszerekben élenjáró telekommunikációs cégek már bevezettek.

A CRM rendszerek bevezetése gyakran banki kultúraváltást is eredményez. A szoftveres háttér megléte ugyanis nemcsak lehetővé teszi, de fel is tételezi az ügyfélre szabott viselkedést, leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézési, értékesítési folyamatot. A bankon belüli folyamatok átláthatóbbá és jobban mérhetővé válnak, ami lehetővé teszi a követelményrendszer egységesítését, a számonkérést, az ösztönzést, az esetleges hiányosságok azonosítását és gyors kiküszöbölését. Mindennek eredményeként tudatosabb gazdálkodás zajlik a bankok számára egyik legfontosabb értékkel, a banki adatvagyonnal. A felesleges megkeresések kiszűréséből és a célzott megkeresések növeléséből pedig az ügyfelek közvetlenül is profitálnak.

„Általában olyan CRM programok megvalósítását javasoljuk ügyfeleinknek, amelyek egymást követő, kis lépésekben teszik lehetővé a kívánt célok elérését.” – mondta Bacsek Péter. „Ezek jellemzően 3-6 hónapos implementációs lépéseket jelentenek, amelyek megvalósulása már önmagukban hoznak üzleti eredményeket. Egy-egy ilyen komponens megtérülése akár egy év is lehet, míg a teljes program megvalósulása esetén 3-4 éves megtérülési idővel számolhatunk. Jelenleg két nagy lakossági bank operatív ügyfélkapcsolati rendszerének kidolgozását és telepítését végezzük”- mondta Bacsek Péter.

Ma már a 10 legnagyobb lakossági bank mindegyike rendelkezik ilyen rendszerrel, vagy jelenleg dolgozik ezek kiépítésén. Ezek jótékony hatását várhatóan már 2008-ban is érzékelni fogják a banki ügyfelek a lerövidülő várakozási idő, a testre szabott ajánlatok és a gyorsabb kiszolgálás formájában. Abban is bízni lehet, hogy a CRM rendszerek bevezetése révén minőségileg is javul az ügyintézők és az adott ügyfél közötti kapcsolat, hiszen valóban a leglényegesebb dolgokra tudnak majd találkozásukkor koncentrálni.  
 

  • A magyar tulajdonú cégcsoportot alkotó Scale Consulting, Scale Solutions és Scale Research csoport tagjai a bankfejlesztési tanácsadás, az informatika és a piackutatás  különböző területein nyújtanak a tervezéstől a megvalósításig terjedő támogatást, építve a szinergiák nyújtotta lehetőségekre. A csoport erejét a tagok egyéni és a közös szakmai tudása, a komplex problémakezelés képessége és az innovatív gondolkodás adja. A csoport ügyfélkörét a magyarországi és a közép-kelet-európai régió vezető pénzintézetei alkotják.
Kulcsszavak: bank CRM

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A CIO perspektíva: backstage-ből a nagyszínpadra

Jelentősen felértékelődött a technológiai vezetők szerepe az elmúlt években: a Deloitte által megkérdezett CIO-k mintegy kétharmada a korábbi rutintól eltérően már közvetlenül a vezérigazgatónak jelent. A Deloitte CIO Programja a nagyvállalatok technológiai vezetőinek véleményét mérte fel rövid távú prioritásaikról, teljesítményükről és a napjaink legsürgetőbb üzleti problémáinak megoldásához szükséges képességeikről.

2024. június 26. 12:59

Már a rendszergazdák is tehetnek a tudatos energiafelhasználásért!

Az Eaton Intelligent Power Manager szoftver legújabb verziójának kíméletes leállítás funkciójával a vállalatok innovatív módon csökkenthetik az energiafogyasztásukat a csúcsidőn kívüli órákban. Ezzel a gyártó a rendszergazdák kezébe adja a megoldást, amellyel nagyban hozzájárulhatnak az energiafogyasztás csökkentéséhez, ha a szerverek és a virtuális infrastruktúra kíméletes leállítását az üzemen kívüli órákra, például éjszakára és hétvégére ütemezik, és a rendszereket csak akkor indítják újra, amikor arra szükség van.

2024. június 26. 09:54

Új iparági sztenderd a tűzvédelemben

Folyamatosan bővül azoknak intézményeknek, gyáraknak, logisztikai központoknak a száma, amelyek egyszerűbbé és papírmentessé tették az ellenőrzési, karbantartási folyamatokat és azok dokumentálását egy egyedülálló magyar fejlesztésnek köszönhetően. A szoftvercég innovációja a következő időszakban egyfajta iparági sztenderddé válik a területen, amellyel átláthatóvá, egységesség válnak az ellenőrzések, auditálások folyamata is.

2024. június 25. 17:04

A pénzügyileg legstabilabb vállalatok között a Robot System

A Robot System Kft. mostantól Dun & Bradstreet tanúsítvánnyal rendelkezik, mely a globális üzleti információszolgáltatás és -minősítés vezetőjeként, minden működő vállalkozás pénzügyi stabilitását és üzleti megbízhatóságát értékeli egy folyamatosan ellenőrzött és bizonyított, nemzetközi szakértők által kidolgozott módszertan alapján. Ennek eredményeként került cégünk, a Robot System Kft., a pénzügyileg legstabilabb vállalatok közé.

2024. június 25. 09:56

A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni

A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.

2024. június 24. 18:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40