Banki CRM: személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálás
Jövő évtől már az összes vezető lakossági bank ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerre építve szolgálja ki ügyfeleit Magyarországon. A banki adatvagyon hatékony kezelésén alapuló rendszer révén az ügyfelek személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálása válik lehetővé. Mindennek alapját az elmúlt években bevezetett, vagy éppen most bevezetésre, megújításra kerülő ún. banki CRM rendszerek adják. A banki operatív CRM rendszereket szállító Scale Solutions szerint jövőre befejeződik a vezető bankok ügyfél-kiszolgálási rendszereinek korszerűsítése, és ennek nyertesei az ügyfelek lesznek.
„A banki ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerek elterjedésének egyértelmű nyertesei az ügyfelek – mondta Bacsek Péter, a jelenleg is több hazai CRM projekt bevezetésén dolgozó Scale Solutions társult partnere. „A rendszerek megadják mindazt a támogatást, ami az ügyfél fronton, az ún. front office-ban dolgozó munkatársaknak szükséges az ügyfelek maradéktalan kiszolgálásához. A számítógépes felületre összeállított és egyszerre megjeleníthető adatok alapján a banki ügyintéző pillanatok alatt áttekintést nyer az adott ügyfélnek a banknál vezetett folyószámlájáról, hiteleiről, bankkártyáiról. Mindezek alapján rövid idő alatt tud az ügyfélnek testre szabott, személyes szolgáltatást ajánlani, kérdéseire a legmegfelelőbb válaszokat adni. Tapasztalatunk szerint a CRM rendszerek alkalmazása a stratégiailag tudatosan gondolkodó bankok közös ismertetőjele” – mondta Bacsek Péter.
A CRM rendszerek elterjedését sokan a kereskedelmi bankok fejlődésének egyik legfontosabb mérföldkövének tartják. Ezek a rendszerek teszik ugyanis lehetővé, hogy a bankok ne általános csomagokkal és ajánlatokkal bombázzanak mindenkit, hanem az adott célcsoport szokásainak és igényeinek leginkább megfelelő javaslatokat tehessenek. Ennek alapját a tudatos szegmentálás adja, ezt követheti a megfelelő számítástechnikai rendszer kiépítése és az ügyintézők felkészítése. A bankok nem kis mértékben támaszkodnak a munka során azokra a szakmai ismeretekre, melyeket elsősorban a piaci módszerekben élenjáró telekommunikációs cégek már bevezettek.
A CRM rendszerek bevezetése gyakran banki kultúraváltást is eredményez. A szoftveres háttér megléte ugyanis nemcsak lehetővé teszi, de fel is tételezi az ügyfélre szabott viselkedést, leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézési, értékesítési folyamatot. A bankon belüli folyamatok átláthatóbbá és jobban mérhetővé válnak, ami lehetővé teszi a követelményrendszer egységesítését, a számonkérést, az ösztönzést, az esetleges hiányosságok azonosítását és gyors kiküszöbölését. Mindennek eredményeként tudatosabb gazdálkodás zajlik a bankok számára egyik legfontosabb értékkel, a banki adatvagyonnal. A felesleges megkeresések kiszűréséből és a célzott megkeresések növeléséből pedig az ügyfelek közvetlenül is profitálnak.
„Általában olyan CRM programok megvalósítását javasoljuk ügyfeleinknek, amelyek egymást követő, kis lépésekben teszik lehetővé a kívánt célok elérését.” – mondta Bacsek Péter. „Ezek jellemzően 3-6 hónapos implementációs lépéseket jelentenek, amelyek megvalósulása már önmagukban hoznak üzleti eredményeket. Egy-egy ilyen komponens megtérülése akár egy év is lehet, míg a teljes program megvalósulása esetén 3-4 éves megtérülési idővel számolhatunk. Jelenleg két nagy lakossági bank operatív ügyfélkapcsolati rendszerének kidolgozását és telepítését végezzük”- mondta Bacsek Péter.
Ma már a 10 legnagyobb lakossági bank mindegyike rendelkezik ilyen rendszerrel, vagy jelenleg dolgozik ezek kiépítésén. Ezek jótékony hatását várhatóan már 2008-ban is érzékelni fogják a banki ügyfelek a lerövidülő várakozási idő, a testre szabott ajánlatok és a gyorsabb kiszolgálás formájában. Abban is bízni lehet, hogy a CRM rendszerek bevezetése révén minőségileg is javul az ügyintézők és az adott ügyfél közötti kapcsolat, hiszen valóban a leglényegesebb dolgokra tudnak majd találkozásukkor koncentrálni.
- A magyar tulajdonú cégcsoportot alkotó Scale Consulting, Scale Solutions és Scale Research csoport tagjai a bankfejlesztési tanácsadás, az informatika és a piackutatás különböző területein nyújtanak a tervezéstől a megvalósításig terjedő támogatást, építve a szinergiák nyújtotta lehetőségekre. A csoport erejét a tagok egyéni és a közös szakmai tudása, a komplex problémakezelés képessége és az innovatív gondolkodás adja. A csoport ügyfélkörét a magyarországi és a közép-kelet-európai régió vezető pénzintézetei alkotják.
Kapcsolódó cikkek
- Védelem az e-bankinghez
- Új lehetőségek a Microsoft Dynamics CRM 4.0-val
- 20 éves az ACT! - a számítógépes vevőkapcsolat-kezelés klasszikusa
- Gartner-tanulmány a szoftverpiacokról
- Integrált banki megoldást fejleszt az SAP és a Callata˙ & Wouters
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma
- 81 százalékkal nőtt a bankokat támadó hackerek száma
- Értékes üzleti lehetőségek a Microsoft partnereinek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.