Közös adatbázis bankoknak és lízingcégeknek
Az Euler Hermes Magyar Követeléskezelő Kft. és az Opten Informatikai Kft. közös követelésnyilvántartó rendszert hozott létre bankoknak és lízingcégeknek - hangzott el az Euler Hermes Követeléskezelő, valamint a Hitelbiztosító sajtótájékoztatóján csütörtökön.
Az Euler Hermes 4 évre visszamenőleg 5 ezer cég 31 ezer adatát, míg az Opten 7 évre visszamenőleg 50 ezer cég 80 ezer adatát viszi be a közös adatbázisba, az értékesítést a napokban kezdték. Az adatbázisra azért volt szükség, mivel a bankok és a lízingcégek nem ügyfelei a hitelbiztosítónak, így a partnereikről a szükséges információkat nem kapják meg "automatikusan" a biztosítás keretében.
A hitelbiztosítás úgy történik, hogy egy cég jelentkezik a biztosítónál, amely megvizsgálja a cég vevőit és eldönti, hogy melyiknek mekkora összegig szállíthat - biztosítással - a gyártó. Végül összegzik a limiteket, és a teljes összeg 1 százalék alatti összegébe kerül a cégnek a biztosítás. Mint Bárczay András elnök vezérigazgató fogalmazott, 2-3 havi vevői késedelem többe kerül az eladónak, mint a biztosítási díj.
A biztosítottnak jeleznie kell, ha a vevője késik a fizetéssel, és 2 hónap késedelem után azonnal megindul a behajtás. Az átlagos követelés 5 millió forint.
Az Euler Hermes Hitelbiztosító 750 milliárd forint forgóeszközhitelt biztosít, ez több, mint a három legnagyobb magyar bank - összegzett - ilyen állománya.
Az Euler Hermes csoport része az Allianz holdingnak, 49 országban van jelen, a múlt évi forgalma meghaladta a 2 milliárd eurót, az alkalmazottainak a száma 6 ezer.
A magyar leányvállalatok közül a hitelbiztosító 2 milliárd forint díjbevételt ért el 2006-ban, míg a követeléskezelő 796 millió forint árbevétellel zárta a múlt évet.
Az Euler Hermes Magyar Hitelbiztosító Zrt. ügyfél körébe néhány száz nagy magyar cég tartozik, de rajtuk keresztül több tízezer társaság fizetési készségéről kapnak folyamatosan információt.
Kapcsolódó cikkek
- Banki CRM: személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálás
- Védelem az e-bankinghez
- Integrált banki megoldást fejleszt az SAP és a Callata˙ & Wouters
- Meta-matika Sybase módra, a PowerDesigner 12.5-tel
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma
- Egységes közmű adatbázist szorgalmaz Újbuda polgármestere
- Oracle Database 11g - elsőként Linuxon
- Exalead: webes és vállalati kereső technológia
- 81 százalékkal nőtt a bankokat támadó hackerek száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.