Közös adatbázis bankoknak és lízingcégeknek
Az Euler Hermes Magyar Követeléskezelő Kft. és az Opten Informatikai Kft. közös követelésnyilvántartó rendszert hozott létre bankoknak és lízingcégeknek - hangzott el az Euler Hermes Követeléskezelő, valamint a Hitelbiztosító sajtótájékoztatóján csütörtökön.
Az Euler Hermes 4 évre visszamenőleg 5 ezer cég 31 ezer adatát, míg az Opten 7 évre visszamenőleg 50 ezer cég 80 ezer adatát viszi be a közös adatbázisba, az értékesítést a napokban kezdték. Az adatbázisra azért volt szükség, mivel a bankok és a lízingcégek nem ügyfelei a hitelbiztosítónak, így a partnereikről a szükséges információkat nem kapják meg "automatikusan" a biztosítás keretében.
A hitelbiztosítás úgy történik, hogy egy cég jelentkezik a biztosítónál, amely megvizsgálja a cég vevőit és eldönti, hogy melyiknek mekkora összegig szállíthat - biztosítással - a gyártó. Végül összegzik a limiteket, és a teljes összeg 1 százalék alatti összegébe kerül a cégnek a biztosítás. Mint Bárczay András elnök vezérigazgató fogalmazott, 2-3 havi vevői késedelem többe kerül az eladónak, mint a biztosítási díj.
A biztosítottnak jeleznie kell, ha a vevője késik a fizetéssel, és 2 hónap késedelem után azonnal megindul a behajtás. Az átlagos követelés 5 millió forint.
Az Euler Hermes Hitelbiztosító 750 milliárd forint forgóeszközhitelt biztosít, ez több, mint a három legnagyobb magyar bank - összegzett - ilyen állománya.
Az Euler Hermes csoport része az Allianz holdingnak, 49 országban van jelen, a múlt évi forgalma meghaladta a 2 milliárd eurót, az alkalmazottainak a száma 6 ezer.
A magyar leányvállalatok közül a hitelbiztosító 2 milliárd forint díjbevételt ért el 2006-ban, míg a követeléskezelő 796 millió forint árbevétellel zárta a múlt évet.
Az Euler Hermes Magyar Hitelbiztosító Zrt. ügyfél körébe néhány száz nagy magyar cég tartozik, de rajtuk keresztül több tízezer társaság fizetési készségéről kapnak folyamatosan információt.
Kapcsolódó cikkek
- Banki CRM: személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálás
- Védelem az e-bankinghez
- Integrált banki megoldást fejleszt az SAP és a Callata˙ & Wouters
- Meta-matika Sybase módra, a PowerDesigner 12.5-tel
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma
- Egységes közmű adatbázist szorgalmaz Újbuda polgármestere
- Oracle Database 11g - elsőként Linuxon
- Exalead: webes és vállalati kereső technológia
- 81 százalékkal nőtt a bankokat támadó hackerek száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.