Elektronikus útdíjfizetési rendszer: négyen pályázhatnak az ötvenmilliárdos beruházásra
A nyolc induló konzorciumból négy jutott be annak a közbeszerzési tendernek a második fordulójába, amelyet az elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítésére és működtetése írt ki a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK). Az ajánlati szakaszba jutott cégeknek – köztük egyedüli magyar tulajdonú továbbjutóként a Synergon Informatika Nyrt-nek – január közepéig van ideje a részletes ajánlat kidolgozására. A beruházás költsége a pályázati kiírás előzetes becslése szerint 50-70 milliárd forint közé esik, a projekt lezárása 2008-ra várható. A rendszer kiépítése után a 3,5 tonna feletti megengedett össztömegű járművek a megtett úttal arányosan fizethetnek majd úthasználati díjat az autópályákon, autóutakon és az országos főutak egyes elemein. Előzetes becslések szerint a korszerűsítés 400-500 ezer jármű díjfizetését teszi majd ésszerűbbé.
A KKK értékelő bizottságának döntése szerint az Albacomp és az Első Magyar Útdíj Rendszer Konzorcium (az Euroinvest-Arcadom-Efkon konzorciuma) nem tudta teljesíteni a műszaki követelményeket, ezért őket a tender második szakaszából kizárták. Ugyancsak kiesett a versenyből a MVM Zrt. és a MVMI Zrt. párosa, valamint a Marubeni-AR Hungária-Telvent-EGIS Preojects konzorcium, akiket formai és tartalmi kifogásokra hivatkozva utasított el az ajánlatkérő.
A KKK tender első fordulóján sikeresen túljutott konzorciumok: a Synergon Informatika Nyrt. és a Sanef SA. konzorciuma; a Magyar Telekom Nyrt. és a T-Systems Enterprise Services GmbH konzorciuma; az Autostrade per l’Italia S.p.A., a Siemens Aktiengesellschaft Österreich az Intertoll-Europe Zrt. konzorciuma; valamint a Kapsch TrafficCom AG., a Kapsch Telematic Services GmbH, a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató Kft, és a Via Verde Portugal – Gestão de Sistemas Electrónicos de Cobrança S.A. konzorciuma.
Az elektronikus útdíjfizetési tender következő állomása a műszaki tartalmak részletes bemutatása lesz 2008 januárjában. Ezt követően az ajánlatkérő KKK tárgyalásos eljárás során kívánja pontosítani a szerződés feltételeit. Ennek során derülhet ki, hogy melyik jelölt ajánlata felel meg leginkább a pályázatban megfogalmazott igényeknek. Ha az első fordulóban kiváló eredményt elért Synergon a második fordulóból is győztesként kerül ki, akkor ez a cég életében a legnagyobb méretű projekt elnyerését jelenti majd.
Kapcsolódó cikkek
- Synergon - igazolják a stratégiát a számok
- Synergon: közel 300 millió forint értékű megrendelés
- Sajátrészvény-ügyletek a Synergonnál
- Synergon: a Portfólió Kft. részesedése 4,06 százalékra csökkent
- Synergon: sajátrészvény-tranzakció
- Synergon I. félév: 171 millió forint veszteség
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.