Átfogó kutatás a világ adatközpontjairól
Mészáros Péter, 2007. november 10. 09:35
A Symantec közzé tette az adatközpontok állapotáról szóló, világméretű felmérésből készült jelentését. A jelentés rámutat, hogy az adatközpontok vezetői virtualizálással, szerveregyesítéssel és alvállalkozók bevonásával kezelik a napjaink adatközpontjában növekvő válságot. A Symantec jelentése rámutat, hogy az adatközpontok vezetőinek a vállalt szolgáltatási szintek gyors növekedéséből, a személyzeti problémákból, a fokozódó kiadásokból és az adatközpontok növekedéséből eredő bonyolult problémákkal kell megküzdeniük. A 2007 szeptemberében a Ziff Davis Enterprise-zal közösen irányított, az adatközpontokról szóló, egész világra kiterjedő tanulmány második része a több ágon, fókuszcsoportok megkérdezésével folyt kutatás eredményeit kiemelve szemlélteti az adatközpontok vezetőit jelenleg érintő legfőbb gondokat.
· a válaszadók hatvanöt százalékánál léteznek a szervezetben szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások,
· harminckét százalék jelezte, hogy a vállalt szolgáltatási szintek gyorsan nőttek,
· ötvenegy százalékuknál több probléma adódott az elmúlt két év során a vállalt szolgáltatási szint biztosításával,
· nyolcvanöt százaléknál a szolgáltatás vállalt szintje legalább apránként nőtt az elmúlt két év alatt.
A szolgáltatás vállalt szintjének teljesítésében mutatkozó, lényegesen megnőtt nehézségek az adatközpont bonyolultságára és vegyes felépítésére, valamint a jártasság hiányára vezethetők vissza. Mind a mennyiségi, mind a minőségi szempontú kutatás arra utal, hogy az üzleti problémákat értő, képzett személyzetet találni jóval nagyobb problémát okoz, mint a költségvetési megszorítások miatt a megfelelő személyzet hiányából adódó gondok. Mindezeket tetézi, hogy az adatközpontok folyamatosan nőnek, és ez valószínűleg a jövőben sem lesz másképp. A kutatás kimutatta, hogy
· a válaszadók ötvenkét százaléka szerint adatközpontjuknak nem elegendő a személyzete,
· a válaszadók hatvankilenc százaléka tárta fel, hogy adatközpontjuk legalább évi öt százalékkal nő, 11 százalékuknál ez legalább 20 százalék,
· a költségvetés a világban az elmúlt két év alatt átlagosan csupán 7,1 százalékkal nőtt.
Átlagosan három százalékos inflációt figyelembe véve az adatközpontok költségvetése az elmúlt öt évben csupán minimálisan nőtt. A megállapítások szerint a szervezetek korlátozott költségvetésük nagyobb hányadát az értékteremtés helyett az üzemfenntartásra fordítják.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
2024. november 23. 17:11
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
2024. november 23. 15:34