Átfogó kutatás a világ adatközpontjairól

Mészáros Péter, 2007. november 10. 09:35

A Symantec közzé tette az adatközpontok állapotáról szóló, világméretű felmérésből készült jelentését. A jelentés rámutat, hogy az adatközpontok vezetői virtualizálással, szerveregyesítéssel és alvállalkozók bevonásával kezelik a napjaink adatközpontjában növekvő válságot. A Symantec jelentése rámutat, hogy az adatközpontok vezetőinek a vállalt szolgáltatási szintek gyors növekedéséből, a személyzeti problémákból, a fokozódó kiadásokból és az adatközpontok növekedéséből eredő bonyolult problémákkal kell megküzdeniük. A 2007 szeptemberében a Ziff Davis Enterprise-zal közösen irányított, az adatközpontokról szóló, egész világra kiterjedő tanulmány második része a több ágon, fókuszcsoportok megkérdezésével folyt kutatás eredményeit kiemelve szemlélteti az adatközpontok vezetőit jelenleg érintő legfőbb gondokat.



A kutatás eredményei arra utalnak, hogy az adatközpontok vezetőinek legfőbb gondjait a mindent átható szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások, az adatközpontok folyamatos növekedése és a személyzettel való ellátás jelentik. A költségvetés nem nő együtt az adatközponttal, és a szolgáltatás szintjére vonatkozó szigorú megállapodások a költségek csökkentése céljából új eszközök alkalmazását ösztönzik. A kutatás kimutatta, hogy

·    a válaszadók hatvanöt százalékánál léteznek a szervezetben szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások,
·    harminckét százalék jelezte, hogy a vállalt szolgáltatási szintek gyorsan nőttek,
·    ötvenegy százalékuknál több probléma adódott az elmúlt két év során a vállalt szolgáltatási szint biztosításával,
·    nyolcvanöt százaléknál a szolgáltatás vállalt szintje legalább apránként nőtt az elmúlt két év alatt. 
A szolgáltatás vállalt szintjének teljesítésében mutatkozó, lényegesen megnőtt nehézségek az adatközpont bonyolultságára és vegyes felépítésére, valamint a jártasság hiányára vezethetők vissza. Mind a mennyiségi, mind a minőségi szempontú kutatás arra utal, hogy az üzleti problémákat értő, képzett személyzetet találni jóval nagyobb problémát okoz, mint a költségvetési megszorítások miatt a megfelelő személyzet hiányából adódó gondok. Mindezeket tetézi, hogy az adatközpontok folyamatosan nőnek, és ez valószínűleg a jövőben sem lesz másképp. A kutatás kimutatta, hogy

·    a válaszadók ötvenkét százaléka szerint adatközpontjuknak nem elegendő a személyzete,
·    a válaszadók hatvankilenc százaléka tárta fel, hogy adatközpontjuk legalább évi öt százalékkal nő, 11 százalékuknál ez legalább 20 százalék, 
·    a költségvetés a világban az elmúlt két év alatt átlagosan csupán 7,1 százalékkal nőtt. 

Átlagosan három százalékos inflációt figyelembe véve az adatközpontok költségvetése az elmúlt öt évben csupán minimálisan nőtt. A megállapítások szerint a szervezetek korlátozott költségvetésük nagyobb hányadát az értékteremtés helyett az üzemfenntartásra fordítják.
 

Kulcsszavak: Symantec adatközpont trend

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59