Vivendi első háromnegyed év: 6,5 százalékkal nőtt a profit
A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat 2,247 milliárd eurós adózott eredményt jelentett az első háromnegyed évről, 6,5 százalékkal többet a tavalyi első kilenchavi 2,109 milliárdnál.
A csoport elsősorban az elektronikus játékoknak és a fizetős tévé üzletágnak köszönheti eredményességét.
A bevétel 7,9 százalékkal 15,643 milliárd euróra nőtt 14,499 milliárdhoz képest.
A társaság tavaly került vezető pozícióba Európában a fizetőstévé-piacon, miután televíziós leányvállalata, a Canal Plus egyesült az ugyancsak francia TPS csoporttal. Az idén a zenei üzletágban igyekeztek még előbbre törni, annak nyomán, hogy a Vivendihez tartozó Universal Music Group (UMG) megvette a Bertelsmann zenemű-kiadó üzletágát, a BMG-t, de egyelőre a bevétel itt kissé csökkent az euró drágasága és a kisebb mennyiségi értékesítés miatt. A Universal Music Group - a világ legnagyobb zenekiadója - bevétele 3,265 milliárd euró volt, 1,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, ezen belül viszont a digitális tartalomeladás 47 százalékkal 488 millió euróra nőtt. A szélesebb üzemi eredmény (EBITA), 335 millió euró volt a UMG-nél, 22 százalékkal kevesebb a tavalyi első kilenchavinál. E visszaesést egyszeri tételek okozták, főleg a Napster-per miatt. A Bertelsmanntól megvett zenei részleg ugyanis 2000-ig támogatta az egykor ingyenes, majd e minőségében szerzői jogsértés miatt betiltott Napster zenecserélő-letöltő rendszert.
A legnagyobb bevételtermelő továbbra is a Vivendihez tartozó SFR Cegetel, a legnagyobb francia alternatív vezetékes szolgáltató és a második számú mobilszolgáltató. A forgalma 2,3 százalékkal 6,647 milliárd euróra nőtt, leküzdve a barangolási díjak csökkentésének hatását. A szélesebb üzemi eredménye (EBITA) 1,4 százalékkal 2,066 milliárd euróra csökkent, az új ADSL-ajánlatok és a Tele2 francia részlegének beolvasztása okozta költségek miatt.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 49,8 százalékkal növelte a bevételét, 716 millió euróra. Az üzemi eredménye 86 százalékkal 160 millió euróra ugrott.
A Canal Plus tévécsatorna bevétele 19,1 százalékkal 3,231 millió euróra nőtt, az üzemi eredménye 67 százalékkal 565 millió euróra gyarapodott, főleg a terjeszkedés miatt.
Az 51 százalékos tulajdonú Maroc Télécom továbbra is jól teljesített: a bevétele, 1,819 milliárd euró, 17,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az üzemi eredménye 23,2 százalékkal 851 millió euróra emelkedett.
Tavaly a Vivendi Universal újabb rekordot ért el, miután 2005-öt is jelentős többlettel zárta.
Az adózott eredmény 18 százalékkal 2,61 milliárd euróra nőtt. Egyszeri tételek nélkül az eredmény 4,03 milliárdra emelkedett 3,15 milliárd euróról.
A bevétel 2,9 százalékkal 20 milliárd euróra nőtt.
2005-ben a Vivendi Universal 2,08 milliárd eurós adózott eredményt ért el arculatérték-leírás és a csoportösszetétel változása nélkül, 55 százalékkal többet a 2004-es 1,34 milliárdnál. Az árbevétel 19,3 milliárd eurót tett ki.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben, és kis híján csődbe taszította a vállalatot.
Kapcsolódó cikkek
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Az Infineon üzleti éve: 37,3 százalékkal nőtt a veszteség
- Vodafone első üzleti félév: már nyereség a tavalyi veszteség helyett
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- Magyar Telekom, első háromnegyed év: 1,5 százalékkal kisebb eredmény
- Philips Magyarország: az idén két számjegyű növekedés
- CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel
- Advantest első féléve: csökkent a profit
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.