Nyolc magyar cég a leggyorsabban fejlődők 500-as mezőnyében

forrás Prim Online, 2007. november 27. 06:25

A Deloitte szeptember 26-án ünnepélyes keretek között nevezte meg Londonban, hogy melyik az 500 leggyorsabban fejlődő technológiai cég az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) térségben. Az EMEA betűszóból ezúttal a Middle East kapta a legnagyobb hangsúlyt: mindhárom dobogós Izraelből érkezett. A Landmark London Hotelben rendezett díjkiosztóra és a vele párhuzamosan megrendezett vezérigazgatói fórumra meghívást kapott a nyolc leggyorsabban fejlődő magyar cég is, amelyek közül sajnos egy se fért be az első százba, és csupán három foglal helyet a mezőny első felében. Ez a három átlagosan több mint ezerszázalékos növekedéssel van jelen a toplistán: az Assocom Kft. árbevétele az elmúlt öt évben közel 15-szörösre, az AITIA International Zrt.-é több mint 12-szeresre, míg az Adverticum Zrt.-é bő nyolcszorosra nőtt az európai mérési szempontok szerint.

Ezek a számok persze meg se közelítik az izraeli, holland, angol élmezőny növekedési ütemét. A TOP 500-ból az első öt növekedési üteme az elmúlt évben átlagosan 28.000 százalék volt, a győztes Voltaire Ltd.-é pedig több mint 50 ezer százalék. Mindezen nem csodálkozik Szabó Hédy, aki az Adverticum Zrt. vezérigazgatójaként utazott a Tech Fast 500 eredményhirdetésre: "A több tízezer százalékos fejlődést produkáló győztesek elmúlt ötévi fejlődését tőkebevonások, akvizíciók jellemezték. A kiugró növekedések egyikét sem pusztán organikusan érték el; ám ez éppenséggel nem vigasz, rávilágít arra, hogy a kockázati tőke hazánkban egyelőre nem olyan mértékben fordul a technológiai cégek felé, ahogy Angliában, Izraelben vagy mondjuk Lengyelországban."

A fenti gondolatsort alátámasztja az az összegzés, hogy egy-egy ország hány vállalata került be a Tech Fast 500-as listára. Eszerint Magyarország a középmezőnyben, a 12. helyen áll. Közvetlenül előttünk Lengyelország, mögöttünk Csehország végzett. Első helyre az Egyesült Királyság került 81 vállalattal, majd Izrael következett 45 kitüntetettel (s ebben a 3 dobogós hely mindegyikével). Magyarország előtt végzett még többek között Németország, Franciaország és Hollandia is.

Ezzel együtt a nyolc magyar vállalat előrelépés a korábbi évekhez képest, tavaly például mindössze kettő fért a leggyorsabban fejlődők ötszázas mezőnyébe. Az idei magyar díjazottak sorrendben a következők voltak:
 

  • Assocom Kft. (118. hely)
  • Aitia International Zrt. (160. hely)
  • Adverticum Zrt. (234. hely)
  • Solvo Biotechnology (272. hely)
  • Chronos Systems Kft. (277. hely)
  • CVO Group Kft. (299. hely)
  • XAPT Hungary Kft. (326. hely)
  • Onlinet Kft. (436. hely)


A három dobogós cég (valamennyien Izraelből):
1. Voltaire Ltd.
2. Celltick Technologies
3. Runcom Technologies

A leggyorsabban növekvő európai vállalat csak a ranglista negyedik helyét tudta megszerezni: ez a holland TomTom NV, amely 17193%-os növekedést produkált.
A leggyorsabban fejlődő cégek továbbra is a szoftvergyártók, ezt a témakört követi a kommunikáció, illetve internet:

  • szoftvergyártás (200 cég)
  • kommunikáció és network (91 cég)
  • internet/média (82 cég)
  • egyéb (64 cég)
  • élettan/biotechnológia (28 cég)
  • félvezetőgyártás (26 cég)
  • komputerperiféria-gyártók (9 cég)


A Deloitte Touche Tohmatsu Technológiai, Média és Telekommunikációs Csoportja azért vállalkozik arra, hogy Észak Amerika és Ázsia mellett az EMEA térségben is évről évre megrendezze ezt a felmérést, mert úgy véli, így folyamatosan betekintést nyerhet a növekedés rejtelmeibe. Az eredményhirdetést megelőző CEO Business fórumon 20 országból mintegy 200 vállalatvezető vitatta meg a különféle vállalati növekedési stratégiákat, IP védelemmel kapcsolatos kérdéseket, klímaváltozással járó kihívásokat, az európai munkavállalás lehetőségeit, a befektetések kulisszatitkait. A konferencia résztvevői ezt megelőzően egy kérdőívet is kitöltöttek, amelynek célja az volt, hogy feltérképezze a vállalatvezetők stratégiáját, gondjait, félelmeit, várakozásait, terveit, s az ezekből kinyerhető - a növekedés hajtóerejére következtető - elemzések rövidesen felkerülnek a http://www.fast500europe.com weboldalra.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01