4,5 milliárd dolláros Dell-WPP szerződés

Kiss Ádám Zoltán, 2007. december 3. 19:10

A világ második legnagyobb PC-gyártója és a brit WPP reklámügynökség hároméves együttműködési megállapodást írt alá rekordméretű, 4,5 milliárd dolláros szerződés keretén belül.

A Dell éveken át vezette a PC-piacot, és mint a legnagyobb gyártó egyben utat is mutatott a szektornak. Az új gyártástechnológiai és marketing megoldások, melyek a vállalat sokéves vezető helyét biztosították - mára megkoptak. A céget néhány éve megelőzte egyik legnagyobb riválisa, a Hewlett-Packard, a Dell pedig a második helyre szorult vissza. A többéves mélyrepülés csak nem akart véget érni, így a Dell élére visszakerült az alapító, és egyben a fénykorszakot jelző Michael Dell. Az ő vezetésével máris kezd némi eredményt elérni a vállalat, és az erőfeszítések megtámogatásának jele a WPP-vel kötött szerződés. A korai időszakban az új marketing megközelítés nagyban része volt a Dell sikerének, és úgy látszik, a vállalat nem felejtette el ezt. Hiába a jó és olcsón legyártott termék, ha nem megfelelő a reklám és marketing tevékenység, a vásárló nem tud róla. A Dell ilyen irányú igényeit eddig világszerte több mint 800 ügynökség elégítette ki, ami enyhén szólva kezelhetetlen helyzetet eredményezett. A központosítás jóval átláthatóbbá teszi a marketing tevékenységet és egységesebb arculatot biztosít a vállalatnak. A WPP, mint a világ egyik legnagyobb ilyen jellegű vállalkozása, olyan jelentős riválisokat utasított maga mögé a Dell 4,5 milliárd dolláros szerződésének megszerzése érdekében, mint az Interpublic Group és a Omnicom Group.

Kulcsszavak: Dell marketing +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01