Direkt marketing - etikus adatkezelést várnak el az emberek
A direkt marketing (dm) területén is garantáltan biztonságos, etikus adatkezelést várnak el az emberek a személyes információkat illetően - mondta Bartók János, a dm-piacon is érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: az üzleti szférának azért is fontos ez a felmérés, mert megerősíti azt, hogy a dm-eszközöket kombináltan kell alkalmazni, s nem minden terméket, szolgáltatás lehet hatékonyan ugyanazzal az eszközzel eladni. A különböző fogyasztói csoportok ugyanis más-más dm-eszközre, és eltérő mértékben fogékonyak. Például a fiatal, tehetős fogyasztók mintegy ötven százaléka már vásárolt konkrét terméket címzetlen és címzett dm-küldemény hatására.
Az ügyvezető mindezt annak kapcsán mondta el, hogy elkészült a TeleData anyagi támogatásával a Direkt Marketing Szövetség és a Szonda Ipsos analízise. Az 1.500 fő megkérdezésén alapuló reprezentatív felmérés kimutatta, hogy a potenciális címzettek akkor adnak meg magukról releváns személyes adatokat, ha garanciát kapnak arra, hogy adataikat biztonságosan és etikusan kezelik. Az emberek a legszívesebben nevüket és lakcímüket adják meg, de például a magas jövedelmű fiatalok jó része a nettó jövedelméről is különösebb fenntartások nélkül nyilatkozik.
Pillók György kutató elmondta: megfelelő adatbiztonság mellett a lakosság 52 százaléka megadná adatait azért, hogy specializáltabb ajánlatokat kapjon. Az emberek 39 százaléka ötféle személyi adatot adna meg: 58 százaléka az életkorát, 51 százaléka a családi állapotát, 42 százaléka a lakcímét, 12 százaléka pedig a havi nettó jövedelméről is nyilatkozna. Ők általában fiatalok, magas iskolai végzettségűek és az átlagnál jóval magasabb jövedelműek.
Az említetteknél több adatot a lakosságnak a negyede adna meg, míg 40-50 százalék inkább elzárkózó, akik többnyire semmilyen információt nem szívesen adnak meg magukról.
Bartók János kifejtette: a dm-piacon 16 éve működő TeleData tapasztalata az, hogy a dm-adatbázisokat a cégek és szervezetek gyakran etikátlanul kezeik. A törvényeket többnyire betartják, de sokszor olyan adatbázisok használatára hivatkoznak, amit nem vásároltak meg. Tipikus esete ennek az, amikor a nyilvános telefonkönyvben olyan számokat is felhívnak dm-céllal, amelynek a tulajdonosa dm-célokra azt nem engedte meg. Mivel azonban a hívás titkos számról történik, nem érhető tetten az etikátlan cég.
Az analízis kimutatta, hogy sms megkereséssel a lakosság nagyjából negyede, e-mail megkereséssel pedig ötöde találkozott már. Sms-eket inkább a férfiaknak küldenek a cégek: elsősorban fiatal férfiaknak, akik jellemzően magasabb iskolai végzettségűek.
A felmérés kimutatta azt is, hogy a fiatal autók tulajdonosai talán a legnyitottabbak a dm-eszközökkel kapcsolatban, s hatásukra előszeretettel vásárolnak is. A 3 évnél fiatalabb autóval rendelkezők, mintegy 900 ezren aktív munkavállalók, vagy vállalkozók, akik a kocsijuk mellett egyéb fogyasztási cikkre, és szolgáltatásra is többet költenek az átlagnál. Ezen csoport fele már vásárolt címzetlen küldemény alapján, negyedük már címzett küldemény hatására is.
Egy korábbi felmérés szerint éves szinten 28-29 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre, az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. A dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható, a fejlett országokban ez az arány 30-40 százalék, de a tengerentúlon meghaladja az 50 százalékot is. A dm-piac forgalmából mintegy 13 milliárd forintot a címzett küldeményekre, közel 8 milliárdot a címzetlen küldeményekre, körülbelül 5 milliárd forintot az adatbázis menedzsmentre költenek.
A dm keretében éves szinten mintegy 244 millió címzett és 300 millió címzetlen küldeményt, valamint 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, valamint 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le.
Kapcsolódó cikkek
- Kihasználatlan csodafegyver a zsebünkben?
- Rekordbevétel várható az idén az online hirdetési piacon
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
- Szerelmet a férfiak fogadtak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.