Az Elcoteq tavalyi éve: nagy veszteség

MTI Sajtóadatbank, 2008. február 7. 09:07

Az elektronikai gyártási szolgáltatásokat nyújtó, finn Elcoteq Network Corporation - műfajában a legnagyobb Európában és a hatodik a világon - a tavalyi utolsó negyedévben 34,5 millió eurós veszteséget szenvedett adó után, a 2006-os negyedik negyedévi, 300 ezer eurós veszteség helyett. Ezzel egész évben az adó utáni veszteség 108,381millió euró volt a többségi részesedésekből, a 2006-os, 12,065 milliós többlet helyett.

A nehézségekért az átszervezés, a hatékonyságnövelés egyszeri kiadásait és főleg a finn Nokia mobiltelefongyár várakozástól elmaradó megrendeléseit okolják a cégnél, miközben a Nokián kívül a többi megrendelőjük számára majdnem 30 százalékkal nőtt az eladás. Csökkent a termelés a németországi telephelyen a második félévben, Szentpétervárott alacsony maradt a kapacitás-kihasználás, és termelési problémák jelentkeztek Mexikóban is.

A tavaly év elején meghirdetett, 35 millió euróba kerülő "akcióterv" várhatóan évi 20 millió eurós megtakarítást hoz már az idei évtől.

A nettó bevétel az utolsó negyedben 3,9 százalékkal 1,062 milliárd euróra csökkent a 2006-os utolsó negyedévi 1,105 milliárdhoz képest, jelentették a cégnél szerdán. Ezzel az egész évben a bevétel 4,043 milliárd euró volt, 5,6 százalékkal kevesebb a 2006-os 4,284 milliárdnál.

Tavaly Európában az értékesítés 14,4 százalékkal 2,076 milliárd euróra csökkent, Ázsiában 1,5 százalékkal 1,11 milliárd euróra nőtt, az amerikai földrészen 11,9 százalékkal 855,7 millió euróra gyarapodott. Ott 2004 végén megszerezték a francia Thomson mexikói érdekeltségét.
 

  •  

 

Magyarországon az Elcoteq 1998-ban telepedett meg, a cég legnagyobb európai beruházásával. A 3 milliárd forintért épült pécsi gyár még abban az évben megkezdte a termelést. 2000. januárban a pécsi Elcoteq Kft. átvette a Nokia ugyancsak pécsi képernyőgyárát, és megkétszerezte a termelését. Az Elcoteq pécsi gyáraiban mobiltelefonokat és távközlési hálózati berendezéseket szerelnek össze, illetve tervező-fejlesztő munkát végeznek.

Az Elcoteq 2008-ig további, mintegy 54 millió eurós gyártóberendezés-beruházást hajt végre Pécsett, ezzel további munkahelyet hoz létre. 2005-ben 4800-an dolgoztak az Elcoteq Magyarország Kft.-nél, a két pécsi, valamint a cserkúti üzemükben tavaly szeptember elején már 6500-an gyártottak mintegy százféle elektronikai terméket és berendezést a távközlési technológia felhasználóinak, és a létszám októberben 6700-ra nőtt. Most január elején közölték, hogy mintegy 600 dolgozó felvételét tervezi januárban és februárban az Elcoteq Magyarország Kft.

A finn társaság 2002-re kivonult Lengyelországból, és Wroclawból is Pécsre vitte a termelést.

Az Elcoteq 2005-ben Budapestre helyezte át európai központját a finnországi Espóból. Innen az európai üzleti tevékenységet, vagyis a pénzügyi, értékesítési munkát és a kutatás-fejlesztést irányítják. A választás azért esett Budapestre, mert a cég szeretne földrajzilag közelebb kerülni partnereihez, akiknek többsége Magyarországon és a környező országokban található.
 

  •  

 

2006-ban az Elcoteq 12,065 millió eurós adózott eredményt ért el, 71 százalékkal kevesebbet a 2005-ös 41,3 milliónál.

A visszaesést azzal magyarázták, hogy a cég folytatta erőteljes és költséges beruházási programját, számítva vevői jó növekedési előrejelzéseire, ám ezek az előrejelzések nem váltak valóra. Legnagyobb vevői között van az Ericsson, a Nokia Mobile Phones, a Nokia Siemens Networks, a Philips, a Research in Motion (RIM), a Sony Ericsson és a Thomson.

A nettó bevétele 3 százalékkal 4,284 milliárd euróra nőtt 4,169 milliárdról.

Kulcsszavak: +mérleg Elcoteq

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01