Alcatel-Lucent: 443 millió eurós veszteség
A francia-amerikai Alcatel-Lucent - európai részében a földrész második számú távközlésiberendezés-szállítója - tavaly még nem igazolta a 2006-os vállalategyesülés előnyeit, mert mind gyengébb a második generációs mobil berendezések piaca, miközben a csoport sokat költött fejlesztő beruházásokra és szerkezetváltásra, de nagy reményekkel tekint a jövőbe.
Az adó utáni rubrikába 443 millió eurós veszteség került, a 2006-ban még különálló két cég együttes, összesen 522 millió eurós adózott eredménye helyett. Az év végére mindenesetre javult a helyzet: a tavalyi utolsó negyedévben a veszteség 48 millió euróra csökkent a 2006-os utolsó negyedévi, 618 milliós hiányhoz képest. Az eredményt 2,52 milliárd eurós arculatérték-leírás terhelte a cég részvényének második félévi tőzsdei leértékelődése miatt, és 842 millió eurót számoltak el a szerkezetváltás - főként az elbocsátások - rendkívüli tétele gyanánt. Az idei első negyedévre is veszteséget jósoltak üzemi szinten, a tavalyi utolsó negyedévihez képest valószínűleg 20-25 százalékkal csökkenő bevételből.
Tavaly a bevétel, 17,792 milliárd euró, 2,5 százalékkal kevesebb volt, mint 2006-ban a két cég együttes, 18,254 milliárdos bevétele. Változatlan valutaárfolyamokon 2,1 százalékkal nőtt volna a bevétel.
Az új generációs mobil távközlési berendezések forgalma viszonylag jól alakult mind az Egyesült Államokban, mind Nyugat-Európában, a nagy értékű új megrendelések az egyesülés erejét mutatják, de a céget lehúzták a hagyományos, második generációs berendezések, amelyek értékesítése főleg a felzárkózó piacokon lanyhult, és gyengült a vezetékes berendezések amerikai piaca is.
Ezért folytatják a költségcsökkentést: a tavalyi első negyedévben 1900 alkalmazottól váltak meg, októberben további négyezer fős leépítést jelentettek be, három év alatt pedig 16 500 embert bocsátanak el 130 országban az eredetileg 79 ezres létszámból.
Az Alcatelnél külön már a 2006-os ütemvesztést is a termékváltás és a terjeszkedés költségeivel és azzal indokolták, hogy a második generációs mobil-beruházások lassan a fejlődő országokban is kimerülnek. Az átalakítás eredményeképpen viszont nőtt a cég előnye a széles sávú, internet protokoll alapú hármas, tévé-, telefon- és internet-kapcsolatot lehetővé tevő vezetékes hálózati berendezések piacán.
Kapcsolódó cikkek
- 356,5 millió dollár a McAfee negyedik negyedévi bevétele
- A Yahoo még többet akar kisajtolni a Microsoftból
- Hárommilliárdot tervez idén a Hama
- Hétfőn indul a termelés a Nokia romániai üzemében
- A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
- Cisco Systems: 7 százalékkal nőtt a második negyedévi adózott eredménye
- 41 millió eurót követel a Nokiától egy német szövetségi tartomány
- Nevet váltott a Grisoft
- Hatmilliárddal lép a magyar nyomdapiacra az Infopress Group
- A VT-Soft tőkeemeléssel tulajdonrészt vásárolt az MPC Szoftver Kft.-ben
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.