Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban
A 2008-as évtől a bizonylatolás tekintetében számos törvényi változás született, a devizás számlák áfa összegének forintosítása, a csoportos adóalanyiság és a fordított áfa alkalmazása is tovább nehezíti a vállalatok számlázási folyamatát. Ezeknek a változásoknak a követésében nyújtanak segítséget azon számlázó programok, amelyeknél folyamatos a terméktámogatási szolgáltatás – mutat rá a rEVOLUTION Software. A vállalat 2007. januártól kizárólag ilyen kiegészítéssel árulja a rEVOL Express programcsalád tagjait.
A rEVOLUTION-nél jelenleg 3200 ügyfél rendelkezik érvényes terméktámogatással, ők azok, akiknek biztos nem kell végigböngészni a törvényt és nyomon követni a változásokat, mert ezt megteszi helyettük a számlázóprogram készítője. A kiállított bizonylatok így biztosan megfelelnek a törvényi követelményeknek, és erről igazolást is kapnak A cég tapasztalatai szerint az ügyfelek 60 százaléka hosszabbítja meg évről évre a terméktámogatási szolgáltatást, ami igen kedvező arány azt figyelembe véve, hogy a tapasztalatok szerint évente megszűnik a vállalkozások 15-20%-a.
A törvényi változások nem ismerése nem mentesít a felelősség alól, és azokra, akik nem a törvénynek megfelelő módon állít ki bizonylatot, mulasztási bírságot szabhat ki az adóhatóság. Ebben az évben a számlakiállítás mellett már a számla kezelése is számtalan olyan kérdést vet fel, amely megítélésében a számviteli szakemberek sem értenek egyet, természetesen a helytelen értelmezés szintén nem mentesíti a vállalkozót a felelőssége alól.
A legfontosabb változások 2008-ban:
Devizás számlák áfa összegének forintosítása: A változás bizonylatolási következményei, hogy a számlán a számla kiállítójának fel kell tüntetnie az előre bejelentett pénzintézet által közölt árfolyamon forintosított áfa összeget tartalmazó oszlopot.
A csoportos adóalanyiság jogkövetkezményi alapján a csoportban résztvevők önálló általános forgalmi adóalanyisága megszűnik, illetve a csoportos adóalanyiság időszakában általános forgalmi adó tekintetében a tagok együttesen minősülnek egy adóalanynak. A csoporttagok tevékenységükről egyetlen áfa-bevallást nyújtanak be, amelyben a tagok fizetendő, illetve levonható adója együttesen szerepel.
Fordított áfa: A fordított adózás az új áfa törvény értelmében az ingatlanhoz kapcsolódó építési-szerelési, fenntartási, takarítási, tisztítási, karbantartási, javítási, átalakítási és bontási szolgáltatások nyújtása esetében alkalmazandó. Amennyiben a fordított adózást kell alkalmazni, a teljesítésre kötelezett a számlán áthárított áfát nem tüntethet fel, ugyanakkor köteles azon a beszerző, igénybevevő adóalany adószámát feltüntetni. A számla kibocsátója nem számít fel, nem hárít át adót, az adót a vevő állapítja meg és fizeti.
Számlahelyesbítés: A törvény a korábbinál enyhébb követelményeket fogalmaz meg a stornó és a helyesbítő számlák kiállításával kapcsolatban, ezek a kategóriák lényegében megszűnnek, és a továbbiakban csak a számlával egy tekintet alá eső okirat létezik.
Márciustól megszűnő 1 és 2 forintos érmék: A bizonylatok kiállítását nem érinti, a bizonylatokat továbbra is a korábbiaknak megfelelően kell kiállítani, vagyis nem kell rajtuk kerekíteni sem tételenként, sem a végösszeget. A pénztárosnak a kerekítést fejben kell elvégeznie, és a különbözetet (a bizonylat és a tényleges kassza közötti különbözetet) manuálisan kell elkönyvelni egyéb bevételként vagy ráfordításként.
A rEVOLUTION-nél a szoftverekhez járó terméktámogatás a vevőnek nem jelent többletköltséget a vásárláskor, hiszen az első évben ingyenesen vehető igénybe, majd újabb egy évre térítés ellenében meg hosszabbítható. A cég korábban is támogatta új ügyfeleit ingyenes segítségnyújtással, 2007-ben ezt a szolgáltatását bővítette ki egyéves időszakra, kiegészítve az ingyenesen elérhető frissítésekkel, hibajavításokkal és új funkciókkal.
A terméktámogatással járó fontos szolgáltatás a helpdesk, amelyet a felhasználók a vásárláskor gyakran szükségtelennek ítélnek meg. Azonban a szoftverek alkalmazása közben számos olyan előre nem látható – de a tapasztalatok szerint mindennapos – problémával találkoznak, amelyek megoldásához a szoftverek alapos ismeretére van szükség. Jellemzően ilyen probléma, amikor a számlázószoftvert egy új számítógépre szeretnék átvinni, egy másik gépen tárolt adatokat akarnak áttölteni, vagy éppen archiválni szeretnék adataikat. Az évnyitáskor is számos ügyfélnek akad problémája például a zárás elkészítésével vagy az adatbázis és a raktárkészlet lenullázásával. Szintén gyakran merülnek fel kérdések az olyan ritkábban használt funkciók kapcsán, mint például a számla-kiegyenlítések rögzítése és követése.
A rEVOLUTION 2007. januártól kizárólag terméktámogatással árulja a rEVOL Express programcsalád tagjait. A szolgáltatás az új ügyfelek számára egy évig ingyenes, majd újabb egy évre térítés ellenében meghosszabbítható. A vállalatnál jelenleg 3200 ügyfél rendelkezik érvényes terméktámogatással. Ők azok, akiknek biztos nem kell végigböngésznie, végiggondolnia a törvényt és azon változásait, ezt megteszi helyette a számlázóprogram készítője. Illetve a kiállított bizonylataik biztosan megfelelnek a törvényi követelményeknek, és erről igazolást is kapnak A terméktámogatás bevezetésének első évfordulója után az ügyfelek 60 százaléka hosszabbította meg a szolgáltatást, ami nagyon jó eredmény mindamellett, hogy a tapasztalatok szerint évente megszűnik a vállalkozások 15-20%-a.
Kapcsolódó cikkek
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
- XAPT üzleti sikere Kanadában
- A tökéletes problémamegoldás képlete
- Akvizícióval bővítette Microsoft Dynamics NAV üzletágát az XAPT Hungary Kft.
- Közös SAP-Business Objects termékkínálat
- Óvatosan a számlákat érintő új szabályok miatt!
- Pénzvilág: újabb lépéssel közelebb a CODA 2go számviteli rendszer
- rEVOLUTION: új fejlesztési vezető
- Jól vizsgázott az új börtön-informatikai rendszer
- rEVOLUTION szoftverek 15 éve
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.