A mobilfőnök és a marketingigazgató is távozik a Motorolától
A Motorola először arról számolt be, hogy Kenneth "Casey" Keller marketingigazgató hivatalosan február 29-ével kilépett a vállalat kötelékéből, majd nem sokkal ezután Stu Reed, a mobilrészleget vezető elnök távozását is bejelentették. A személyi változások részét képezik annak a stratégiának, amellyel az új vezérigazgató, Greg Brown igyekszik szinte poraiból feltámasztani a vállalat mobiltelefonos ágazatát. Reed pozíciója amúgy is bizonytalan volt már egy ideje, amióta Brown februárban közvetlenül magához rendelte a mobil-üzletág irányítását. Az átszervezés és a megújulás rá is fér a nem is olyan régen még második legnagyobb mobilgyártóra. A Gartner felmérése szerint a Motorola piaci részesedése 2007-ben egy év alatt 22%-ról 11,9%-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy a harmadik helyre szorult vissza, ám itt is szorongatja már a negyedik Sony Ericsson. Eközben az üzletág forgalma a negyedik negyedéven 38%-kal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A katasztrofális szereplés hatására Ed Zander tavaly november végén lemondott 2004 óta betöltött vezérigazgatói posztjáról, átadva a helyet Brown-nak, a társaság korábbi operatív igazgatójának.
A súlyos helyzet miatt sajtóértesülések szerint a Motorola mobilrészlegének eladásán gondolkodik, ugyanakkor szakértői vélemények alapján nem sok esély van arra, hogy megfelelő áron tudja értékesíteni a leválasztott üzletágat. Elemzők nem zárták ki egy a Sony-Ericsson mintáján alapuló kooperáció lehetőségét sem – a lehetséges partnerek közt szóba jöhetne az LG, a Samsung, a kínai ZTE-re vagy akár a Google is.
Kapcsolódó cikkek
- Michael Bayer a Motorola vállalati mobilitási üzletág EMEA-régiójának élén
- Végül is kit illet meg a világ második legnagyobb mobilgyártója cím?
- Egyre több az IT-biztonsági őr
- Senkinek sem kell a Motorola mobil részlege
- Új marketingmenedzser a Cisco Magyarországnál
- Feltuningolt vállalati WLAN architektúra a Motorolától
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- Peter Geytenbeek a Symantec új regionális igazgatója
- Új ügyvezető az Avid Technology Video részlegének élén
- Új üzletágigazgató az Albacompnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.