A mobilfőnök és a marketingigazgató is távozik a Motorolától

Milkovits Gábor, 2008. március 8. 22:08

Először a Motorola marketingigazgatója, majd a vállalat mobilrészlegét irányító elnöke is bejelentette, hogy távozik a súlyos gondokkal küzdő cégtől.

A Motorola először arról számolt be, hogy Kenneth "Casey" Keller marketingigazgató hivatalosan február 29-ével kilépett a vállalat kötelékéből, majd nem sokkal ezután Stu Reed, a mobilrészleget vezető elnök távozását is bejelentették. A személyi változások részét képezik annak a stratégiának, amellyel az új vezérigazgató, Greg Brown igyekszik szinte poraiból feltámasztani a vállalat mobiltelefonos ágazatát. Reed pozíciója amúgy is bizonytalan volt már egy ideje, amióta Brown februárban közvetlenül magához rendelte a mobil-üzletág irányítását. Az átszervezés és a megújulás rá is fér a nem is olyan régen még második legnagyobb mobilgyártóra. A Gartner felmérése szerint a Motorola piaci részesedése 2007-ben egy év alatt 22%-ról 11,9%-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy a harmadik helyre szorult vissza, ám itt is szorongatja már a negyedik Sony Ericsson. Eközben az üzletág forgalma a negyedik negyedéven 38%-kal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A katasztrofális szereplés hatására Ed Zander tavaly november végén lemondott 2004 óta betöltött vezérigazgatói posztjáról, átadva a helyet Brown-nak, a társaság korábbi operatív igazgatójának.

A súlyos helyzet miatt sajtóértesülések szerint a Motorola mobilrészlegének eladásán gondolkodik, ugyanakkor szakértői vélemények alapján nem sok esély van arra, hogy megfelelő áron tudja értékesíteni a leválasztott üzletágat. Elemzők nem zárták ki egy a Sony-Ericsson mintáján alapuló kooperáció lehetőségét sem – a lehetséges partnerek közt szóba jöhetne az LG, a Samsung, a kínai ZTE-re vagy akár a Google is.

Kulcsszavak: CIO Motorola

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36