HOUG konferencia 2008: fókuszban az üzleti intelligencia és az információbiztonság
Tizenkettedik alkalommal rendezik meg az Oracle-felhasználók Magyarországi Egyesületének (Hungarian Oracle Users’ Group - HOUG) konferenciáját 2008. április 8. és 11. között a siófoki Hotel Azúrban. A négynapos rendezvényre, amely a magyar piacon az egyik legnagyobb informatikai konferenciának számít, idén is több mint négyszáz vendéget várnak. Bár a régióban más országokban is működnek Oracle-felhasználói csoportok, de korántsem ennyire aktívak, és kevés példa van hasonló nagyságú Oracle-felhasználói konferenciára.
A HOUG minden évben áttekintést nyújt a hazai vállalatok számára az információs technológia szerepéről és hatásáról, az Oracle innovatív megoldásairól, továbbá az átfogó előadásokon keresztül bemutatják az Oracle alkalmazás- és a technológiai portfolióját is. A programot a HOUG és az Oracle közös felhívása alapján születő témajavaslatokból állítják össze, hiszen ezekből hagyományosan lényegesen több érkezik, mint amennyit a rendezvény programja lehetővé tesz. Az idei évben két fő témát jelöltek ki a szervezők, ezekkel külön szekciók foglalkoznak majd a konferencián, csakúgy, mint két kiemelt iparággal.
Üzleti intelligencia
A vállalatok körében egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy a vezetés pontos információkat kapjon a cégen belüli folyamatokról, s ezek alapján hozza meg döntéseit. Az üzleti intelligencia (business intelligence – BI) ugyan nem újdonság a vállalati üzleti informatikában, de eddig a cégek inkább alaprendszereik felállítására, majd integrálására fókuszáltak. Most jutottak el odáig, hogy ezekre a rendszerekre üzleti intelligenciát telepítenek, aminek segítségével eddig további összefüggéseket tudnak felfedezni adathalmazaikban. Az Oracle megbízásából, az Economist Intelligence Unit által 2007 végén folytatott kutatásból kiderül, hogy a vállalati döntéshozók mintegy 80 százaléka gondolja úgy, hogy egy megfelelően kidolgozott BI stratégia hatékonyan hozzájárul ahhoz, hogy gyorsan reagáljanak a piac változásaira, illetve segítségével nagymértékben fejlesztehetik ügyfélszolgálatukat, ezen felül a válaszadók több mint fele úgy gondolja, a BI stratégia a bevételek növekedésében is megmutatkozik. Mára az Oracle olyan egyedülálló üzleti intelligencia portfólióval rendelkezik, amivel mindezeket az igényeket maradéktalanul ki is tudja elégíteni.
Informatikai biztonság
Az informatikában egyre lényegesebb kérdés a hozzáférési jogosultság szabályozása. Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy a belső folyamatok szabályozására, auditálása általában akkor kerül sor, ha egyrészt már bekövetkezett a baj, másrészt ha valamilyen külső tényező – például törvényi szabályozás – erre készteti a szervezeteket.
Kormányzati és egészségügyi informatika
A konferencia programjában szerepel még két, kiemelt iparági előadássorozat a kormányzati és az egészségügyi informatika témakörében. Ezekre a fejlesztésekre több milliárd forintos uniós források állnak rendelkezésre a különféle operatív programok keretein belül. Az Oracle mindkét területhez hozzá tudja tenni saját megoldásait, nemzetközi tapasztalatát, melyet a konferencián ismertet a résztvevőkkel.
Kapcsolódó cikkek
- Tölgyessy Péter és Mocsai Lajos előadása az Oracle-felhasználók magyarországi konferenciáján
- Ingyenes kurzus az Oracle-től köztesszoftver-fejlesztés témában
- Oracle-alkalmazások mustrája
- Oracle Academy program magyarországi egyetemi oktatóknak
- Itthon is elérhető az Oracle kibővült köztesszoftver portfoliója
- HOUG konferencia tizenkettedik alkalommal
- Oracle Junior képzés elhelyezkedési lehetőséggel
- Java-fejlesztőeszközök az Oracle-től
- Már pályázhatnak a diákok a nemzetközi weboldalépítő versenyre
- Tizenegyedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle-felhasználók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.