Konszignációs raktárkezelés SAP-hoz kapcsolódva
SZÁMADÓ ez egészségügyben
Áttekinthető és pontos információt szolgáltat a konszignációs raktárkészletek alakulásáról, segíti az utánrendelés folyamatát a Semmelweis Egyetem Városmajori Klinikai Tömbjében üzembe helyezett SZÁMADÓ rendszer, amely on-line kapcsolódik a MedSolution egészségügyi, illetve az SAP számviteli rendszerhez. A tavaly indult projekt legfontosabb feladata a három rendszer működésének összehangolása volt, és március 1-jétől már élesben üzemel.
A Semmelweis Egyetem Városmajori Klinikai Tömbjében zajlott projektben a SZÁMADÓ rendszer feladata a haemodinamikai és percutan angioplasztikai műtétekhez használt anyagok felhasználásának nyilvántartása, a műtők konszignációs raktárkezelési feladatainak ellátása. A Semmelweis Egyetem teljes ügyvitelét átfogó SAP rendszer és a MedSolution klinikai rendszer, valamint az ezekhez kapcsolódó SZÁMADÓ rendszer speciális feladatot old meg, négy, a műtőben elhelyezett terminállal.
A szállítók szállítási szerződések szerint viszik az eszközöket a konszignációs raktárakba, amelyekért a kórház a tényleges felhasználás alapján fizet. A raktárrendszer feladata ennek során az árumozgások nyilvántartása, a megrendelések generálása a valós felhasználás alapján. A készletből a műtétet követően, a csomagoláson szereplő vonalkód alapján vonalkód-leolvasóval beolvasva a SZÁMADÓ automatikusan vonja le a tételeket. A három informatikai rendszer integrálásának az ügyvitel automatizálásán túl az is feladata volt, hogy az intézet naprakészen kaphasson információt költségeinek alakulásáról.
Ennek előfeltétele, hogy valamennyi költségelem kimutatható legyen, így e rendszer bevezetésével például a műtétről – a SZÁMADÓ-tól átvett adatok alapján – azonnal kimutathatók az anyagfelhasználás költségei. A rendszer kialakítása során fontos szempont volt, hogy az egészségügyi szakdolgozók által is jól használható, kézreálló rendszer alakuljon ki. Az első tapasztalatok szerint ez az igény maradéktalanul teljesült.
A SZÁMADÓ-ból származó, a MedSolution és SAP rendszeren is átfutó információk alapján a beszállítók hetente (vagy igény szerint akár ennél gyakrabban), on-line jelentést kapnak a készletek fogyásról, amelynek alapján a szerződésben rögzítettek szerint gondoskodnak az áru ismételt feltöltéséről. A SZÁMADÓ szolgáltatja az adminisztrációhoz szükséges űrlapokat és dokumentumokat elektronikus és nyomtatott formában egyaránt.
Korábban – az egész egységre kiterjedő ügyviteli projekt bevezetése előtt – is a SZÁMADÓ valósította meg ezeket a feladatokat, az érintett résztvevők teljes megelégedésére, azonban a kiterjedt SAP és MedSolution rendszerek kiépítése során új folyamatok és működési módok, valamint felhasználói igények alakultak ki. Ehhez kellett hozzáigazítani a SZÁMADÓ rendszerét, valamint meg kellett teremteni az SAP, a MedSolution és a SZÁMADÓ kapcsolatát.
Kapcsolódó cikkek
- SAP CRM minden szinten
- Nagyszabású SAP szoftverfrissítés
- Elektronikus hitelesítést biztosító bővítmény SBO számlázó rendszerekhez
- Egy nap alatt SAP vállalatirányítási rendszer kkv-knak
- Új funkcióval gazdagodik az SAP Business One
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- Közös SAP-Business Objects termékkínálat
- Óvatosan a számlákat érintő új szabályok miatt!
- Speciális célszoftver festékkereskedőknek
- Kezdetét vette az SAP Tihany '07, a cég idén tízéves konferenciája
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.