Infineon második negyedév: megsokszorozódott a veszteség
A Qimondára 482 millió eurós veszteséget számoltak el adó után, egy évvel korábban 57 millió eurós adózott eredményt hozott a részleg.
Az üzemi eredmény 36 millió euró volt az egy évvel korábbi, 29 milliós hiány helyett
Még mindig nyomja a vállalatot a BenQ-csőd okozta forgalomcsökkenés és költség, egyebek között a termelés csökkentésével járó átszervezések, végkielégítések költsége, elsősorban a franciaországi gyártóhelyen. Az egyik volt fő megrendelő, a tajvani BenQ Mobile mobilkészülék-gyártó német leányvállalata 2006 őszén csődbe ment, ez jelentős bevételkiesést okozott és okoz az Infineonnak.
Mindazonáltal a csoport nettó bevétele már nőtt, 7 százalékkal 1,05 milliárd euróra az egy évvel korábbi 978 milliárdhoz képest.
A nehézségeket attól is csökkenni remélik, hogy tavaly októberben vegyesvállalatot alapítottak a Qimonda és a japán Sony harminc-harminc szakemberének részvételével mobiltelefonokba, kamerákba és más elektronikai cikkekbe való DRAM-lapkák gyártására. A Qreatic Desing nevű vegyesvállalat Tokióban működik.
Az Infineon 2006. májusban kiszervezte a Qimondát, 2006. augusztusban részben tőzsdére vitte, jelenleg 77,4 százalékot tart belőle, és jövő év elejéig 50 százalék alá akarja csökkenteni a részesedését. A Qimondával az Infineon a forgalmának közel felétől válik meg, de függetlenítheti magát a nagy áringadozásoknak kitett DRAM memória-áramkör piactól. A jelentősen zsugorodó Infineon az autóipar és a távközlés számára gyártott termékeire akar összpontosítani.
A decemberrel zárult első üzleti negyedévben az Infineon vesztesége 396 millió euró volt adó után, egy évvel korábban 280 milliós volt a hiány.
A Qimonda nélkül az üzemi eredményben már többlet volt: 65 millió euró, az egy évvel korábbi, 25 milliós hiány helyett.
A tavaly, azaz 2007. szeptemberrel zárult, előző üzleti évben az Infineon 368 millió eurós veszteséget szenvedett adó után, 37,3 százalékkal többet az előző évi, 268 milliós hiánynál.
Az üzemi veszteség 256 millió euró volt, tizenhétszer nagyobb az egy évvel korábbi, 15 milliós hiánynál, de a külön számolt Qimonda memórialapka-gyártó részleg 207 millió eurós üzemi veszteségét leszámítva csak 49 milliós hiány keletkezett az egy évvel korábbi, 217 milliós üzemi veszteség helyett. Ezt a távközlési megoldások nagy keresletének tulajdonították a cégnél. Nyomta viszont a vállalatot a BenQ-csőd: ez a szeptemberrel véget ért pénzügyi évben 150 millió eurós bevételkiesést okozott az Infineonnak.
A nettó bevétel, 7,682 milliárd euró, 3,1 százalékkal kevesebb volt az előző évi 7,929 milliárdnál. A Qimonda nélkül számolva a forgalom, 4,074 milliárd euró, csak 1 százalékkal maradt el az előző évi 4,114 milliárdtól. A Qimonda forgalma 5 százalékkal 3,608 milliárd euróra csökkent 3,815 milliárdról.
Az Infineon 1999. áprilisban alakult, a Siemens nehézipari gép- és mobiltelefon-gyártó leválasztott félvezetőrészlegéből, és 2000. márciusban ment a tőzsdére.
Kapcsolódó cikkek
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
- Magyar Telekom: tavaly 54,6 százalékkal nagyobb nyereség
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.