Felvásárolta az IVY Kft.-t a Sense/Net
A Sense/Net Portal Engine vállalati tartalommenedzsment (ECMS) és Vállalati Portál (EPS) szoftverről ismertté vált cég felvásárolta az IVY Kft-t, amely nagyvállalati és SOHO (small office – home office) portálmegoldásokat fejlesztő cégként volt jelen a magyar piacon. A tranzakció értéke közel 150 millió forint, a 100 százalékos felvásárlás után az IVY Kft. beolvasztásra kerül, a cég pedig továbbra is Sense/Net néven fut majd.
A felvásárolt cég többek között SOA, E-commerce, LAMP és Microsoft Silverlight szaktudással rendelkező szakembereivel immár 42 főre nő a Sense/Net alkalmazottainak száma.
A felvásárlás azt is jelenti, hogy a Sense/Net 2008 folyamán megjelenő új, nyílt forráskódú Sense/Net Portal Engine TNG (The Next Generation) terméke a fejlesztői szaktudások szinergiája révén még nagyobb esélyekkel indul majd harcba a nemzetközi piacon. A Sense/Net Portal Engine TNG a Microsoft Sharepoint komoly vetélytársaként jelenhet meg a színtéren. Ennek érdekében a jelentős hazai ügyfélkörrel (MVM, MNB, PSZÁF, Főgáz, Tigáz) rendelkező Sense/Net egy nemzetközi pr-ügynökség londoni irodájának szolgáltatásait is igénybe fogja venni.
Az IVY Kft. ügyvezetője, Zentai Péter a továbbiakban a Sense/Net CTO-jaként folytatja pályafutását. A szakmában „Zpace” néven ismert szakember többek között a SOA világnézetet honosítja meg a cégben, valamint a Silverlight és Windows Presentation Foundation (WPF) technológiákat hoz magával. Az új igazgató feladata a hagyományos CTO feladatok mellett a szoftver evangelizációja, valamint a legújabb és legfrissebb technológiák felkutatása és korai adaptációja.
Az IVY egyik fontos fejlesztési irányvonala az úgynevezett SOPP (Service Oriented Portal Platform – szolgáltatásorientált portál platform), amely lényegét tekintve nem egy új termék, hanem a core ECMS és Portál terméknek egy olyan extra informatikai vetülete, amely emelt üzleti és fejlesztői értéket képes teremteni (ez tulajdonképpen a SOA koncepció vállalati portálokra értelmezve). Kialakítása során nagymértékben a már létező alkalmazáselemek kiterjesztése történik. A SOPP a klasszikus portálfunkciókon kívül megfogalmaz olyan addicionális online szolgáltatásokat, amelyekre a nagyvállalat, mint foundation építheti egyedi online üzleti alkalmazásait. Ezzel ismét kitágul a portál termék felhasználási köre: vállalati kommunikácios middleware-ré válhat.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.