Ráfizetés a Google egymilliárd dolláros AOL-befektetése
A beruházás annak idején azért volt fontos a Google-nak, mert ezáltal bebiztosíthatta online reklámpartneri szerződését az egyik legfontosabb amerikai internetszolgáltatóval, amely így nem pártolt át a Microsoft-hoz. Akkor az America Online teljes értékét 20 milliárd dollárra tették, a mostani viszont ennél valószínűleg jóval kevesebb. A Google az amerikai értékpapír-felügyeletnek benyújtott feljegyzésében ezzel kapcsolatban nem bocsátkozott találgatásba, független szakértők azonban az akkorinak a felére, nagyjából 10 milliárdra taksálják ma az AOL-t.
A dolog azért most lett időszerű, mert az AOL többségi tulajdonosa, a Time Warner 2009 elején szétválasztja az internetes cég online reklám és betárcsázós szolgáltatói részlegeit, majd nagy valószínűséggel eladja őket. Márpedig a Google szerződése alapján a Time Warner-nek ebben az esetben vissza kell vásárolnia a papíroknak azt a bizonyos 5 százalékát, természetesen piaci értéken, ez pedig akkor a fentiek alapján 500 millió dollár veszteséget jelent a Google számára. A keresőprogramjáról közismert online tartalomszolgáltató szinte minden negyedévben óriási bevételnövekedésről és irigylésre méltó profitról számol be, ennek ellenére az utóbbi időben rendre a befektetők várakozásai alatt szerepel, így az a félmilliárd dollár mínusz nem a legjobbkor jön a cég számára.
Kapcsolódó cikkek
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
- Elbúcsúzik a német piactól az amerikai AOL
- A német kormány törvényi fellépést tart lehetségesnek a Google ellen
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Megvette a Gizmo-t a Google
- Mobilreklám-céget vesz a Google
- Google-eredmény: növekedés, mégha kicsi is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.