A Sony kivásárolja az NEC-t az Optiarcból
A Sony és az NEC 2006-ban alapította az Optiarcot, előbbi 55 és utóbbi 45 százalékos tulajdonaként. Az együttműködés keretében a Sony elsősorban a lézerolvasó-fejeket, míg az NEC az optikai lemezmeghajtókat vezérlő csipeket szállította. A kooperáció különösen izgalmas időszakot élt meg szinte rögtön a kezdetektől fogva, mivel a Sony a végül talpon maradt Blu-ray, míg az NEC a későbbi vesztes HD DVD kéklézeres DVD-technológiát támogatta.
A felvásárlást a Sony decemberben le is szeretné bonyolítani, a 320 dolgozót pedig teljes egészében átvenné. A vétel után változatlanul fenn kívánják tartani az együttműködést az NEC-vel, azaz a Sony továbbra is igényt tart majd a korábbi társtulajdonos csipjeire.
Kapcsolódó cikkek
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- Előre menekül a Sony gödöllői gyára
- Százmilliárd jenes veszteség, gyárbezárások a Sony-nál
- Egyesül a NEC Electronics és Renesas félvezető áramkör gyártó
- Budapesten hozza létre kelet-európai központját a NEC Corporation
- A Sony befagyasztja a béreket, más japán cégek is követhetik a példát
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Egy másféle fejvadászat: Foglyul ejtették elnöküket egy francia Sony-gyár munkásai
- Lemondott a Sony elnöke, Stringer átszervez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.
A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át.
Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki
2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség.
Csökken a magyar vállalkozások száma, a MI pedig alig várja, hogy ezen lendítsen
Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából.
Különleges naperőmű kezdte el működését Környén
Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást okozhat, hogy az időjárásfüggő naperőműveket hogyan integrálják költséghatékonyan rendszereikbe.