A Sony kivásárolja az NEC-t az Optiarcból
A Sony és az NEC 2006-ban alapította az Optiarcot, előbbi 55 és utóbbi 45 százalékos tulajdonaként. Az együttműködés keretében a Sony elsősorban a lézerolvasó-fejeket, míg az NEC az optikai lemezmeghajtókat vezérlő csipeket szállította. A kooperáció különösen izgalmas időszakot élt meg szinte rögtön a kezdetektől fogva, mivel a Sony a végül talpon maradt Blu-ray, míg az NEC a későbbi vesztes HD DVD kéklézeres DVD-technológiát támogatta.
A felvásárlást a Sony decemberben le is szeretné bonyolítani, a 320 dolgozót pedig teljes egészében átvenné. A vétel után változatlanul fenn kívánják tartani az együttműködést az NEC-vel, azaz a Sony továbbra is igényt tart majd a korábbi társtulajdonos csipjeire.
Kapcsolódó cikkek
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- Előre menekül a Sony gödöllői gyára
- Százmilliárd jenes veszteség, gyárbezárások a Sony-nál
- Egyesül a NEC Electronics és Renesas félvezető áramkör gyártó
- Budapesten hozza létre kelet-európai központját a NEC Corporation
- A Sony befagyasztja a béreket, más japán cégek is követhetik a példát
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Egy másféle fejvadászat: Foglyul ejtették elnöküket egy francia Sony-gyár munkásai
- Lemondott a Sony elnöke, Stringer átszervez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.